۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۷۸۴۲۲
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

معرفت به‌ قیام‌ اباعبدالله راهبرد امروز ما است

آیت الله علم الهدی با بیان این که وقایع عاشورا تقابل جبهه حق با باطل بود و هرچه می گذرد این مقابله وسیعتر می ‌شود، گفت: هدف اصلی عزاداری معرفت به‌ قیام‌ اباعبدالله(ع) بوده که راهبرد امروز امت است.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی بیان داشت: قیام امام حسین (ع) در برابر جریان حاکم با آن همه سلاح مرگبار آن روز نبود، در برابر انحراف ملت‌ها بود‌. ما می‌توانیم به دنیای امروز ثابت کنیم که با همه سرکوب‌گری‌ها و مظالم، انقلاب و قیام امام حسین (ع) پیروز است.

تقابل حق بر باطل وسیعتر می شود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مقابله جبهه حق و جبهه باطل در طول تاریخ وجود داشته و هر چه می گذرد این مقابله وسیعتر می ‌شود. اشکال ما این است که معارف دین را از زنجیره احساس و عاطفه نگاه می ‌کنیم و نسبت به آنها تحلیل و تبیین نداریم.

وی افزود: سیدالشهدا(ع) در سال 61 هجری یک مقابله را شروع کرد که آن مقابله علیه ظلم بود و این جنگ و مقابله تا زمانی که امام زمان(عج) ظهور کند و حکومت اسلام را در سراسر جهان تشکیل دهد ادامه دارد.

معرفت بر قیام اباعبدالله

آیت‌الله علم‌الهدی هدف اصلی عزاداری را معرفت نسبت به‌ چرایی قیام‌ اباعبدالله(ع) و راهبرد امروز امت دانست و یادآور شد: آن روز طرف امام، یزید، عبیدالله، شمر و دستگاه بنی‌امیه نبود، بلکه قبل از آنها، مردم با امام طرف بودند، جمعیت ۱۲۰ هزار نفری که با امام حسین(ع) جنگیدند، یک لشکر از پادگان درآمده و سپاه مجهز نظامی نبود، بلکه مردم کوفه بودند که خون پسر پیغمبر را ریختند.

وی افزود: تا روزی که این امت حسینی است، استکبار شکست خورده است و شاهد 40 سال مردم انقلابی هستیم‌. حرکتی که سیدالشهدا(ع) شروع کردند ادامه دارد، این سینه‌زدن‌ها و عزاداری‌ها مردم در روز عاشور و تاسوعا دلالت می‌کند که کربلا ادامه دارد و کربلا موجود است و روز عاشورا امروز مقابل جریان استکباری که جهان را فراگرفته تکرار می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان داشت: اکنون که همه دنیا به سر ما ریخته است، ما شکستشان می‌دهیم، سفره ما را هدف گرفته‌اند اما بازهم شکستشان می‌دهیم و آینده برقرار است.

وی افزود: صاحب این قبر شریف علی بن موسی الرضا(ع) به ریان بن شبیب فرمود آرزو کن که ای کاش در کربلا حاضر بودی! این جمله نشان می دهد که کربلا جاری است و عاشورا ادامه دارد./933/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات