۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۵۷۸۴۲۰
حجت الاسلام والمسلمين رفيعي:

مقوله ماهواره و فضاي مجازي بيشتر تحت كنترل قرار گيرد

استاد حوزه علميه قم با بيان اين كه مقوله ماهواره ها و فضاي مجازي در كشور بايد بيشتر تحت مديريت و كنترل قرار گيرد، گفت: نبايد اجازه دهيم جوانان پاي شبكه هاي ماهواره اي بنشينند و برنامه هايي را مشاهده كنند كه ساعت ها بر روي آن ها كار شده تا اعتقادات افراد جامعه را متزلزل كند.
حجت الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام والمسلمين ناصر رفيعي پنجشنبه شب در مراسم عزاداري شام غريبان كه در گلزار شهداي قم برگزار شد، با اشاره به اين كه توبه و پشيماني امري پسنديده است، گفت: بهتر آن است كه انسان كاري نكند كه از انجام آن پشيمان شود. 

استاد حوزه علميه قم ادامه داد: چه بسيار كساني در طول تاريخ بودند كه توبه و پشيماني شان فايده نداشت و ما بايد از آن ها عبرت بگيريم.

وي با بيان اين كه پيشگيري بهتر از درمان است، ابراز داشت: گاهي مشاهده مي كنيم كه كساني بيمار مي شوند و در درمان كوتاهي مي كنند و هنگامي كه تصميم به درمان مي گيرند، ديگر فايده اي ندارد، چون بيماري در بدنشان ريشه پيدا كرده است.

حجت الاسلام والمسلمين رفيعي به تبيين عواملي كه سبب پشيماني و ندامت افراد مي شود پرداخت و مطرح كرد: كوتاهي در كار نيك، شرارت، عصبانيت، اقدام بدون تفكر و تأمل، ظلم، عجله و عدم عاقبت انديشي از جمله مواردي است كه موجب پشيماني مي شود. 

استاد حوزه علميه قم با اشاره به مقوله عاقبت انديشي از عملكرد برخي مؤسسات مالي و اعتباري انتقاد كرد و ابراز داشت: مردم بايد در سپردن اموال خود به مؤسسات مالي دقت و تحقيق كنند؛ جاي تأسف است كه برخي از اين مؤسسات نام اهل بيت(ع) را يدك مي كشند؛ مسؤولان هنگام مجوز دادن به اين گونه مؤسسات به خوبي دقت كنند.

وي با بيان اين كه مقوله ماهواره ها و فضاي مجازي در كشور بايد بيشتر تحت مديريت و كنترل قرار گيرد، تصريح كرد: نبايد اجازه دهيم جوانان پاي شبكه هاي ماهواره اي بنشينند و برنامه هايي را مشاهده كنند كه ساعت ها بر روي آن ها كار شده است تا اعتقادات افراد جامعه را متزلزل كند.

حجت الاسلام والمسلمين رفيعي در پايان به تبيين برخي عوامل كه موجب پيشگيري از ندامت و پشيماني مي شود پرداخت و يادآور شد: از ديدگاه روايات، توكل بر خدا، عزم و اراده و پرهيز از عجله سبب مي شود تا انسان هيچگاه كاري نكند تا سبب پشيماني اش شود./٨٤١/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات