۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۵۷۸۳۹۵

بستن مقام و مسجد «امام حسین» (ع) در قاهره برای پنجمین سال متوالی در روز عاشورا

وزارت اوقاف مصر مانند پنج سال گذشته خبر داد که مقام و مسجد امام حسین (ع) را در روز عاشورا به روی زائران بسته است.
مقام امام حسین سلام الله علیه در قاهره مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، منابع خبری مصر اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور به مناسبت روز عاشورا حضور خود را در اطراف مسجد و مقام امام حسین -علیه‌السلام- افزایش دادند.

وزارت اوقاف مصر شب گذشته خبر داد که مقام امام حسین (ع) را به روی زائران این مکان بسته است.

نیروهای امنیتی مصر در برابر این مسجد صف کشیده و افرادی را که عبور و مرور می‌کنند، تفتیش می‌کنند تا شیء مشکوکی با خود نداشته باشند.

پایگاه خبری «مصر العربیه» گزارش داد که نیروهای امنیتی حاضر در قاهره، تسلط کاملی بر میدان«الحسین» (ع) دارند و خودروهای ضد شورش نیز برای «تأمین امنیت در این منطقه مستقر شده‌ است».

این پایگاه اعلام کرد که برای پنجمسین سال متوالی است که مقام امام حسین (ع) به بهانه مسائل امنیتی روزهای تاسوعا و عاشورا بسته می‌شود.

وزارت اوقاف مصر سال گذشته مسجد امام حسین (ع) در قاهره را به روی شیعیان بست و تنها برای نماز صبح و ظهر این مسجد را باز کرده بود.

 این نهاد مصری دلیل تعطیلی مسجد امام حسین (ع) را پرهیز از وقوع هر گونه مشاجره لفظی و درگیری بین سلفی‌ها و شیعیان اعلام کرده بود.

برخی گروه‌های سلفی سال گذشته تهدید کرده‌ بودند که به منظور آنچه مقابله با گسترش شیعیان خوانده شده، در مسجد امام حسین حضور خواهند یافت.

با وجود مانع‌تراشی‌های دولت مصر برای به جا آوردن مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در قاهره، اما ده‌ها نمازگزار شیعه در پشت درهای مسجد امام حسین در انتظار باز شدن آن تجمع کرده بودند در حالیکه مدیریت مسجد اعلام کرد که مسجد امام حسین (ع) طی روزهای تاسوعا و عاشورا تعطیل است./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: فارس

ارسال نظرات