۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۵۷۸۳۶۳
آیت الله اراکی:

راه سعادت انسان همراهی با امام است| قدر ولایت و نظام ولایی را بدانیم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم راه سعادت انسان را همراهی با امام دانست و تأکید کرد که باید قدر ولایت و نظام ولایی را بدانیم که جمع مسلمین را یکی می کند و زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است.
سخنرانی آیت الله اراکی در مراسم عزاداری  حسینیه شهداء قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با بیان این که مؤمنان باید به پیمان های الهی پایبند باشند، گفت: خدا به مومنان می فرماید از فرمان الهی یاری کنید و در انجام احکام کوتاهی نکنید اختیار دنیا را به دست شما می دهم و در دنیا اقتدار داده و شما را ملوک دنیا قرار می دهم.

وی افزود: پیمان خدا این است که آنچه دارید بدهید تا آنچه دارم را بدهم، انبیان و اهل بیت طاهرین(ع) زبان خدا هستند و فرمان الهی را فراخوان می کنند. پیامبر اسلام(ص) با همه اسباب معرفی تاکید کرده که امیرمؤمنان، امام حسین(ع) و امام حسین(ع) امامان الهی هستند تا هیچ بهانه ای برای دیگران وجود نداشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امیرمومنان و دو فرزند بزرگوار ایشان در مسیر انجام وظیفه الهی  فراخوان دادند اما مردم یاری نکردند، اظهار داشت: با توجه به فرمایشات پیامبر گرامی اسلام(ص) امروز حتی کسی در اهل سنت هم نیست که جایگاه امیرمؤمنان و فرزندان ایشان را منکر شود و بگوید که آن ها از خاندان پیامبر نیستند.

وی ادامه داد: وقتی این بزرگواران فراخون دادند چه برخوردی شد آیا بقیه امامان تا حضرت عسکری(ع) می توانستند فراخوان کنند؟ یا اگر فراخوان می دادند مردم باز هم کار را رها کرده و در کارها تشکیک می کردند.

آیت الله اراکی با اشاره به فرمایشات رسول اکرم(ص) درباره امام زمان(عج) ابراز داشت: به اندازه ای پیامبر درباره امام زمان حرف زده که امروز همه از شیعه و سنی می دانند که حضرت از اولاد پیامبر و اهل بیت(ع) است.

وی عنوان کرد: سیدالشهدا(ع) زن و بچه را به کربلا آورد و همه بی رحمی ها و ستم بنی امیه را به جان خرید، بعد از شهادت حضرت فرشته ای ندا داد که جامعه اسلامی روی وحدت را نخواهد دید که امروز می بینیم مسلمانان حتی عید واحد هم ندارند.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی کامل متحد نخواهد شد مگر این که امام زمان(عج) ظهور کنند، باید قدر ولایت و نظام ولایتی را بدانیم که ما را در این راستا یکی می کند.

وی اضافه کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) وفای به عهد را به مردم اثبات کرد و تمام توان و هستی خود را آورد، در تاریخ اسلام سابقه نداشت که زن مسلمانی را اسیر کنند و تنها فرزندان و خانواده علی(ع) به اسارت رفتند.

آیت الله اراکی راه سعادت انسان را همراهی با امام دانست و اظهار داشت: حضرت تا آخرین لحظات مردم را به مسیر الهی دعوت کردند اما کسانی که فریفته شده بودند گوش شنوایی نداشتند اما یاران امام با بصیرت کامل می گفتند حتی بهشت را نمی خواهند و تنها دوست دارند که در معیت امام خود باشند./1323/

ارسال نظرات