۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۵۷۸۳۶۱
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

مشکلات اقتصادی با مدیریت و نگاه جهادی حل می‌شود/ مسؤولان حافظ بیت المال باشند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور با اخلاص و نگاه جهادی حل می‌شود، گفت: مسؤولان باید از بیت‌المال حفاظت و صیانت کنند.
حجت الاسلام عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت شهادت جانسوز اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش با حضور رهبر معظم انقلاب و هزاران عزادار حسینی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: نگاهی که انسان به حوادث دارد بزرگ‌تر و مهم‌تر از خود حادثه‌ها است.

وی افزود: حادثه‌های در وجود بیرونی انسان رخ می‌دهند ولی کوچکی و بزرگی آن به نگاه و ظرفیت درونی انسان بستگی دارد، برای مثال برخی افراد در مواجهه با مسائل کوچک مانند رد شدن در آزمون کنکور خودشان را می‌بازند و دچار افسردگی می‌شوند در حالی که این قضیه حادثه بزرگی نیست که بخواهد به انسان آسیب بزند اما برعکس گاهی می‌بینیم برخی افراد در مواجهه با مشکلات بزرگ بدون آنکه احساس شکست کنند به راحتی از آن عبور می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه انسان مومن در مواجهه با طوفان حوادث و مشکلات همانند کوه استوار و مستحکم است، ابراز کرد: حادثه‌ای کمرشکن‌تر از واقعه کربلا در میان انبیا و اولیای الهی وجود ندارد، با شهادت امام حسین(ع) همه ارکان الهی در عالم هستی به لرزه درآمد و ناله ملائکه در آسمان بلند شد و به شدت مضطرب شدند اما با همه این اضطراب و غم تنها کسی که آرام بودند امام حسین(ع) هستند.

استاد حوزه علمیه اختلاف در نگاه را مهمترین عامل تفاوت در میان انسان‌ها دانست و گفت: یک نگاه انسان را متوکل و راضی به قضای الهی می‌کند و نگاه دیگر انسان را سست، ترسو و شکننده بار می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه اولیای الهی در طول عمر مبارکشان با مشکلات و سختی‌های فراوانی مواجه شدند، گفت: انبیا و اولیای الهی در زندگی مشکل داشتند اما با زندگی مشکل نداشتند و چون ظرفیت وجودی آنان بسیار وسیع بود به جای فرار از مشکلات با صبر و شکیبایی بهترین بهره‌ها را از سختی‌ها می‌بردند.

عاشورا محصول عرفه است

حجت الاسلام والمسلمین عالی یکی از ویژگی‌ها و شاخصه‌های مهم بندگی را رضایت داشتن به مقدرات الهی بیان کرد و اظهار داشت: انسان‌های خدا باور همه عالم هستی را ملک خداوند می‌دانند و یقین دارند که همه امور در دنیا فارغ از هر گونه ظلم و ستمی با حکمت و قدرت الهی رقم می‌خورد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: هیچ کدام از کارهای خداوند عبس و بیهوده نیست بلکه هزاران حکمت و هدف در یک اتفاق نهفته است و انسان‌های مومن به این مهم یقین دارند برای همین از رویارویی با مشکلات ترس و اضطراب ندارند و در سختی‌ها ناامید نمی‌شوند و داشتن چنین نگاهی ارزشمند است.

وی باورهای صحیح را بزرگ‌ترین ثروت دانست و گفت: امام حسین(ع) در روز عرفه فرمودند: بارالها؛ ثروت مرا در درون خودم قرار ده؛ دعای عرفه معرفی ثروت درونی حضرت سیدالشهدا(ع)، افکار و باورهای امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با تاکید براینکه عاشورا محصول عرفه است، عنوان کرد: ذکر یونسیه مرتبه نخست توحید است و اهل معرفت در همین مرتبه باقی مانده‌اند و نتوانستند پیش بروند اما امام حسین(ع) تا دوازدهین مرحله توحید که بعد از ذکر یونسیه در دعای عرفه بیان شده پیش رفته است؛ عاشواری امام حسین(ع) محصول شناخت 12 مرتبه توحید و خداباوری است.

مسؤولان حافظ بیت المال باشند

استاد حوزه علمیه با اشاره به دوران دفاع مقدس، گفت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با کمترین امکانات تسلیحاتی در رویارویی با دشمنان جهانی بدون اینکه امتیازی به دشمن بدهند توانستند عزتمندانه پیروز شوند اما امروز مسؤولان ما را چه شده که در مواجهه با مشکلات اقتصادی و معیشتی نمی‌توانند بر مشکلات غالب شوند.

وی افزود: مهمترین دلیل پیروزی رزمندگان دوران دفاع مقدس افزون بر اخلاص داشتن و تلاش‌های جهادی شبانه روزی این بود که آنان نگاهشان به آسمان بود و برای حل مشکلات به خداوند متوسل می‌شدند برای همین به راحتی از بحران‌ها عبور می‌کردند آیا رزمندگان جنگ اقتصادی ما نیز علاوه بر تلاش شبانه روزی نگاهشان به آسمان هست!

حجت الاسلام والمسلمین عالی در ادامه اظهار داشت: رزمندگان جنگ نظامی زمانی که می‌خواستند وارد میدان مین شوند پوتین‌های خودشان را از پا در می‌آوردند تا ضرری متوجه بیت المال نشود و این چنین از بیت المال حفاظت می‌کردند رزمندگان جنگ اقتصادی ما باید این چنین باشند و از بیت المال حفاظت کنند.

استادحوزه علمیه در پایان با استناد به کلام امیرمومنان علی(ع) مبنی براینکه در عرصه‌های سخت جنگ خداوند صداقت ما را می‌دید و یاری خود را می‌رساند و خداوند همواره اینگونه است، خاطرنشان کرد: امروز اهل بیت(ع) همان اهل بیت(ع) هستند، رهبر ما همان رهبر است، انقلاب ما همان انقلاب است بنابراین باید ببینیم چه چیزی تغییر کرده است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات