۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۵۷۸۳۵۶
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

عاشورا شب قدر اهل ولایت است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شب و روز عاشورا شب قدر اهل ولایت است، گفت: کانون اصلی عزا در شب و روز عاشورا وجود مقدس امام زمان(عج) است؛ ایشان همه صحنه‌های کربلا را می‌بینند و رنج می‌کشند.
حجت الاسلام مسعود عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عالی استاد حوزه علمیه در مراسمی که به مناسبت تاسوعای حسینی در هیات رایةالعباس(ع) برگزار شد، گفت: رحمت خاص و بی‌نهایت خداوند در شب قدر نصیب مومنان می‌شود.

وی افزود: شرط درک شب قدر تنها با بیدار ماندن محقق نمی‌شود بلکه افزون بر بیدار ماندن لازم است سیم انسان به اهل بیت(ع) وصل باشد تا از این طریق شب قدر را درک کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ولایتمداری سبب می‌شود انسان با ولی خدا سنخیت پیدا کند، ابراز کرد: توسل به اهل بیت(ع) در شب قدر سبب می‌شود انسان به ائمه اطهار(ع) شباهت پیدا کند برای همین شب قدر بسیار باعظمت است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به اینکه جاذبه‌های خداوند به صورت مختلف و در زمان‌های متفاوت ممکن است شامل حال انسان شود، اظهار داشت: اگر جاذبه خداوند شامل کسی شود خداوند او را بالا می‌کشد و حقایقی را بر او آشکار می‌کند در این هنگام زندگی انسان به طور کامل متحول می‌شود و این جاذبه ها گاهی با صدقه دادن، اشک ریختن و یا با خدمت کردن به مردم عنایت می‌شود.

وی درباره شهید طیب، عنوان کرد: طیب یکی از کسانی بود که زیاد اهل دین و دینداری نبود و از چاقو کشان تهران به شمار می‌رفت اهل کافه و کاباره بود اما با همه لاتی‌گری‌ها با دستگاه امام حسین(ع) آشتی بود و اگر افتاده حالی را می‌دید لگد به افتاده حال نمی‌زد و با کمک به نیازمندان نیاز آنان را رفع می‌کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در ایام محرم بزرگ‌ترین دسته عزاداری تهران به طیب تعلق داشت و همه تکه کلامش این بود که خدایا پاکم کن خاکم کن؛ نقل است که مرحوم مرعشی نجفی گاهی در دعایشان می‌فرمودند: خدایا؛ مرا با بعضی از لوتی‌های تهران که مرد هستند محشور کن؛ طیب واقعا مرد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در ادامه با اشاره به واقعه 15 خرداد، گفت: در 15 خرداد که فریاد امام خمینی(ره) علیه شاه و استکبار بلند شد طیب به عنوان یکی از هواداران امام دسته علیه طاغوت راه انداخت و به دست طاغوت دستگیر شد. امام راحل در جواب پیغام طیب که گفته بود من هرگز به آقای روح‌الله خیانت نکردم و از ایشان بخواهید مرا در قیامت شفاعت کنند، فرمودند: سلام مرا به طیب برسانید و بگویید طیب اهل خیانت نیست و کارش درست است و نیازی به شفاعت من ندارد.

وی افزود: طیب از نخستین شهدای انقلاب اسلامی است او حر انقلاب بود کسی تصور نمی‌کرد با آن سابقه جاذبه‌های خداوند او را متحول کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شب و روز عاشورا شب قدر اهل ولایت است، خاطرنشان کرد: کانون اصلی عزا در شب و روز عاشورا وجود مقدس امام زمان(عج) است ایشان همه صحنه‌های کربلا را می‌بینند و رنج می‌کشند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات