۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۵۷۸۳۵۴
حجت الاسلام والمسلمين رفيعي:

اسلام ناب مظهر مدارا و نرم خويي است

استاد حوزه علميه با اشاره به اين كه اسلام ناب مظهر مدارا و نرم خويي است، گفت: آن اسلامي خشن است كه داعشي ها، سعودي ها و اموي ها دارند.
حجت الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام والمسلمين ناصر رفيعي در مراسم عزاداري شب عاشوراي حسيني كه در گلزار شهداي قم برگزار شد، با اشاره به اينكه برخي اسلام را محكوم به خشونت مي كنند، گفت: آيات اوليه قرآن كريم هيچ دلالتي بر جنگ، قتال و جهاد ندارد، بلكه سخن از علم و قلم به ميان آورده است و اين در حالي است كه مشركان در همين زمان بدترين خشونت ها را داشتند.

استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه تهمت خشونت زدن به اسلام از كج فهمي تاريخ نشأت مي گيرد، اظهار داشت: كساني اسلام را متهم به خشونت مي كنند كه بدترين جنگ ها را به راه انداخته و مردم مظلوم را به قتل مي رسانند.

وي با اشاره به اين كه اسلام ناب مظهر مدارا و نرم خويي است، ابراز داشت: آن اسلامي خشن است كه داعشي ها، سعودي ها و اموي ها دارند.

حجت الاسلام والمسلمين رفيعي به مواردي كه انسان بايد از خود نرم خويي نشان دهد، اشاره كرد و با بيان اين كه نرم خويي با مداهنه و سستي تفاوت دارد، افزود: دعوت مردم به دينداري، امور اجتماعي و برخورد با افراد جامعه، امور خانوادگي، برخورد با جوانان و مداراي با افراد گرفتار از مواردي است كه بايد از خود نرم خويي نشان دهيم.

استاد حوزه علميه قم با تأكيد بر اين كه امروز شرايط جامعه به گونه اي است كه با يك جرقه ممكن است يك بحران ايجاد شود، مطرح كرد: مسؤولان با عدالت رفتار كنند و بدانند كه عدم مداراي با مردم در اجراي قانون، آن ها را نسبت به نظام بدبين مي كند.

وي افزود: مسؤولان و متوليان جامعه اسلامي بدانند كه اعمال و رفتارشان در ميزان خوشبيني و بدبيني مردم نسبت به دين نيز تأثير دارد، بر اين اساس بايد در اعمال خود دقت بيشتري داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمين رفيعي با اشاره به مواردي كه انسان نبايد از خود نرم خويي نشان دهد و مداهنه كند، اضافه كرد: اجراي حدود، دفاع از حق و برخورد با كافران و دين ستيزان از جمله مواردي است كه نبايد از خود نرم خويي نشان دهيم./٨٤١/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات