۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۷۸۳۴۵
نجفی قدسی:

علامه طباطبایی از دلدادگان و دلبستگان مکتب اباعبدالله بود

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) گفت: در طول هشت سال که بیت علامه(ره) احیا شده است، سعی کرده ایم که این دارالقرآن در سایه قرآن کریم محلی برای ترویج و گسترش فرهنگ عاشورا باشد.
نجفی قدسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی نجفی قدسی ظهر امروز در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا(ع) که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با اشاره به برنامه های ماه محرم این دارالقرآن گفت: علامه طباطبایی(ره) ارادت ویژه ای به مکتب امام حسین(ع) داشتند و ما نیز برای همین سعی می کنیم در این ایام اقامه عزا داشته باشیم.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) با بیان این که علامه طباطبایی(ره) مراتب معرفتی بالایی داشت، اظهار کرد: ایشان از دلدادگان و دلبستگان مکتب اباعبدالله(ع) بود و همواره سعی می کرد نه تنها در این ایام، بلکه در همه ایام سال نسبت به اقامه عزا اهتمام داشت.

وی افزود: در طول هشت سال که بیت علامه(ره) احیا شده است، سعی کرده ایم که این دارالقرآن در سایه قرآن کریم محلی برای ترویج و گسترش فرهنگ عاشورا باشد.

نجفی قدسی عنوان کرد: آقای پرورش به نقل از آیت الله قدوسی گفت همسر علامه طباطبایی(ره) علاقه مند بودند و می خواستند به کربلا مشرف شوند، اما این کار برای علامه میسور نبود، اما با اصرار ایشان که مواجه شدند، محل خاصی از خانه را نشان دادند و از او خواستند تا هر شب جمعه در همان مکان بنشینند و زیارت عاشورا بخوانند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) ادامه داد: همسر علامه طباطبایی(ره) کاری که علامه از ایشان خواسته بودند را انجام دادند و وقتی زیارت عاشورا را به اتمام می رساندند احساس می کردند که در کنار حرم اباعبدالله(ع) هستند و حرم برایشان ممثل می شد.

وی تأکید کرد: علامه طباطبایی(ره) دارای مراتب معنوی بالایی بودند و همواره با تأسی به مکتب امام حسین(ع) خدمت گذار جامعه بودند؛ امروز هم افتخار ما این است که ادامه دهنده راه ایشان هستیم و به قرآن کریم و مردم خدمت می کنیم./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات