۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۵۷۸۳۴۴
حجت الاسلام میرزامحمدی:

کسانی که به دستگاه امام حسین توهین می کنند، دین و عقل ندارند

استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر در جامعه ادب وجود داشته باشد، شکی نیست که همه در جهت سعادت و شکوفایی عقل حرکت خواهند کرد و بسیاری از مفاسد اخلاقی و اقتصادی حل خواهد شد.
میرزا محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی ظهر امروز در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با بیان این که کسی که ادب داشته باشد کرامت هم دارد، گفت: اگر ما حضرت عباس(ع) را سنبل ادب می دانیم و می گوییم مادرشان حضرت ام البنین(س) الگوی ادب هستند، باید بدانیم که حضرت(س) نیز شاگرد مؤدَّب حضرت زینب کبری(س) بودند و در خانه امیرمؤمنان(ع) بر سر سفره ادب الهی و علوی تربیت شده اند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که "ادب" از سیره نورانی امیرمؤمنان(ع) نمود و بروز پیدا کرده است، اظهار داشت: در زمان پیامبر اکرم(ص) حتی یک مورد هم سراغ نداریم که امیرمؤمنان(ع) از خودشان سخنی فرموده باشند، بلکه همواره در برابر پیامبر گرامی اسلام(ص) ادب را رعایت می کردند؛ گواه بر این مطلب نیز این است که همه سخنرانی ها و خطبه های ایشان بعد از رسول اکرم(ص) ایراد شده است.

وی افزود: همچنین در سیره نورانی امام حسین(ع) نیز آمده است که یک مرتبه هم اتفاق نیفتاده است که ایشان در برابر امام حسن(ع) از خودشان سخنی بر زبان مبارکشان جاری کنند؛ حتی یک مرتبه نشده است که ایشان جلوتر از امام حسن(ع) راه بروند؛ این ادب نشانگر تربیت علوی ایشان است؛ امام حسین(ع) تسلیم محض امام حسن(ع) بودند، زیرا می دانستند که ایشان امام مفترض الطاعة هستند.

حجت الاسلام میرزامحمدی خاطرنشان کرد: ادب علوی میان نسل نورانی امیرمؤمنان(ع) نسل به نسل منتقل شد و همه اهل بیت(ع) تربیت شده مکتب ادب امیرمؤمنان(ع) هستند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان حدیث «لا دین لمن لا ادب له» تأکید کرد: کسانی که به امر حجاب، عزاداری و نماز و شعائر دینی دهن کجی می کنند، بی شک بویی از دین و ایمان نبرده اند؛ کسانی که به دستگاه امام حسین(ع) توهین می کنند، دین و عقل ندارند.

وی اضافه کرد: اگر در جامعه ادب وجود داشته باشد، شکی نیست که همه در جهت سعادت و شکوفایی عقل حرکت خواهند کرد و بسیاری از مفاسد اخلاقی و اقتصادی حل خواهد شد؛ جوانان جامعه بدانند که از بی ادبی هیچکس عاقبت بخیر نشده است، بر این اساس پایبندی به ادب در برابر قرآن کریم، اهل بیت(ع) و ارزش های دینی انسان را عاقبت بخیر کرده و به سرمنزل سعادت می رساند./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات