۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۵۷۸۳۰۴
آیت الله سعیدی:

منویات رهبری ملاک عملکرد مسؤولان و جامعه قرار گیرد| مقاومت در برابر استکبار متأثر از فرهنگ عاشورا است

امام جمعه قم با اشاره به این که منویات رهبر معظم انقلاب باید خط کش عملکرد همه مسؤولان و افراد جامعه قرار گیرد، گفت: باید سعی کنیم موضع گیری ها و سکوت هایمان در مسیر تبعیت از ولایت قرار داشته باشد.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه(س) در نهمین شب از مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا(ع) که در گلزار شهدای قم برگزار شد، با اشاره به وصف هایی که امام زمان(عج) در زیارت ناحیه مقدسه درباره حضرت عباس(ع) به کار برده اند، گفت: یکی از آن اوصاف این است که حضرت عباس(ع) «از امروز خود گذشت تا به فردا برسد»؛ یعنی ایشان سرمایه امروز خود را صرف نکردند و با بصیرتی که داشتند در جهت چشم انداز آینده خود حرکت کردند.

وی با بیان این که حضرت عباس(ع) مدیر مستمر و ماندگار تاریخ بشر هستند، اظهار داشت: ایشان هم فدایی امام زمان و ولی امر خودشان بودند و هم از مقام ولایت حفاظت و حراست می کردند؛ امروز همه شیعیان و آزادگان جهان می دانند که حماسه کربلا حاصل بصیرت عاشورایی حضرت عباس(ع) است.

آیت الله سعیدی با اشاره به این که در روایات آمده است حضرت عباس(ع) «بصیرت نافذ و بینش و ایمان عظیم داشتند و در راه امام(ع) ایثار کردند تا به شهادت رسیدند»، ابراز داشت: ایشان آموزگار درس ولایتمداری به بشریت هستند.

امام جمعه قم به جریان آب ننوشیدن حضرت عباس(ع) بر لب شریعه فرات اشاره کرد و عنوان داشت: ایشان در حقیقت با این کار خواستند به ما بیاموزند که در یک برهه زمانی خاص باید از برخی منافع شخصی بگذریم تا به هدف اصلی دست پیدا کنیم؛ در حقیقت این موضوع خطاب به کسانی است که با بیت المال اسراف کارانه برخورد می کنند و در مادیات و منافع شخصی خودشان غرق شده اند.

وی یکی از اصاف حضرت عباس(ع) را «مجاهدت همراه با ولی خدا» خواند و اضافه کرد: بسیاری از افراد در دنیا هستند که مجاهدت می کنند، اما به تعبیر قرآن کریم مجاهدتشان در راه طاغوت است؛ نمونه بارز این مسأله همان قاچاقچیان مواد مخدر، تکفیری ها، تروریست ها و داعشی ها هستند که می جنگند تا انسان ها را برده طاغوت کنند و کسانی همچون شهید مطهری ها و شهید صیاد شیرازی ها را هم که زیر بار بردگی نمی روند را از بین ببرند.

آیت الله سعیدی با اشاره به ضرورت تمسک و توسل به اهل بیت(ع) تأکید کرد: بر اساس ادعیه و روایات، ما به وسیله حب اهل بیت(ع) و بغض نسبت به دشمنان ایشان به خداوند نزدیک می شویم؛ ما در زیارت عاشورا ابتدا بر دشمنان امام حسین(ع) لعن می فرستیم و سپس به ایشان سلام می دهیم، بر این اساس امروز باید بدانیم که برائت جستن از استکبار جهانی و دشمنان اسلام امری بسیار مهم است.

تولیت آستان حضرت معصومه(س) با بیان این که در زیارت نامه حضرت عباس(ع) کسانی که ایشان را به خوبی نشناسند مورد لعن قرار گرفته اند، گفت: امروز هم باید بدانیم کسانی که نائب بر حق امام زمان(عج) حضرت آیت الله خامنه ای را به خوبی نشناسند و حق ایشان را به خوبی ادا نکنند نیز مشمول همین لعن و نفرین خواهند شد.

وی با اشاره به این که منویات رهبر معظم انقلاب باید خط کش عملکرد همه مسؤولان و افراد جامعه قرار گیرد، افزود: همچنین همه ما باید با توجه به رهنمودهای رهبری به موقع و با بصیرت عمل کنیم و سعی کنیم موضع گیری ها و سکوت هایمان در مسیر تبعیت از ولایت قرار داشته باشد؛ نمی توان در برابر کسانی که بیت المال را صرف هزینه های شخصی می کنند سکوت کرد، اما باید در نظر داشت که انتقادات از عملکرد مسؤولان باید دلسوزانه بوده و به گونه ای نباشد که نظام را تضعیف کند.

آیت الله سعیدی به مواردی که انسان را از فرهنگ اهل بیت(ع) دور می کند اشاره و بیان کرد: عدم ولایتمداری، عمل نکردن به احکام دین، تربیت بد فرزندان، همنشینی با بدان، لقمه حرام و مواردی از این دست سبب می شود تا انسان از اهل بیت(ع) فاصله گرفته و به شیاطین روزگار نزدیک شود؛ نتیجه شرکت در مجالس عزاداری اهل بیت(ع) باید تقویت معرفت نسبت به ایشان باشد./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات