۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۵۷۸۲۹۶
امام جمعه زنجان:

انقلاب اسلامی ایران با الهام از نهضت عاشورا به پیروزی رسید

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: نهضت عاشورا الهام‌بخش خیزش‌های مهم و بزرگ ملت‌های مختلف در سراسر جهان بوده است، که انقلاب اسلامی ایران یکی از آن نمونه‌ها است.
آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان عصر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهر زنجان با تأکید بر شناخت فلسفه نهضت عاشورا اظهار داشت: فلسفه عاشورا در تمامی زمان‌ها و مکان‌ها عامل نجات و سعادت بشریت است.

وی با بیان این‌که امام حسین(ع) برای احیای دین جدش رسول الله و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر علیه حاکم ظالم قیام کرد، خاطرنشان کرد: این نهضت تاریخی الهام‌بخش خیزش‌های مهم و بزرگ ملت‌های مختلف در سراسر جهان بوده است، که انقلاب اسلامی ایران یکی از آن نمونه‌هاست.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی ادامه داد: ملت ایران با الگوگیری از نهضت ماندگار حضرت سیدالشهدا(ع) انقلابی را به پیروزی رساندند که در رأس آن فقیهی جامع الشرایط قرار داشت و همان آرمانی که فریاد می زد که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) 1400 سال پیش نسبت برای تحقق آن قیام کرد.

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که ایثار و فداکاری امام حسین(ع) برای همگان الگوست و برای همیشه تاریخ و همیشه زمان‌ها به عنوان یک خط عزت و سعادت و سربلندی است، افزود: حضرت سیدالشهدا(ع) نشان داد که در مسیر زندگی و بندگی خداوند بن‌بستی وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با تأکید بر این‌که حسینیان واقعی همین راه را در پیش گرفته و هر روز برای مبارزه با ظلم تلاش میکنند، افزود: اگر امروز روحانیت و طلاب علوم دینی در مسیر اسلام و حقانیت مکتب تشیع اهتمام جدی داشته باشند؛ بسیاری از مصائب جامعه بشری برطرف خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که رسالت طلاب خواهر و مدارس علمیه خواهران کمتر از حوزه های علمیه برادران نیست، تصریح کرد: امروز دشمنان با نفوذ در مجالس مذهبی بانوان به دنبال شبهه‌افکنی و خرافه‌گرایی قشر مذهبی جامعه هستند، که در این زمینه طلاب خواهر رسالت خطیری بر عهده دارند./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات