۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۵۷۸۲۹۵
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

روحانیت از تمامی ظرفیت‌های تبلیغی موجود استفاده کند

حجت الاسلام مطهری‌اصل بصیرت‌افزایی و ترویج ارزش‌های اصیل دینی را رسالت خطیر روحانیت در عصر حاضر دانست و گفت: اگر به دنبال اصلاح امور هستیم؛ باید از تمامی ظرفیت‌های تبلیغی موجود استفاده کنیم.
احمد مطهری اصل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد مطهری‌اصل، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، عصر امروز در مراسم عزاداری و سوگواری طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز اظهار داشت: اگر امروز دین مبین اسلام و مکتب تشیع به دست ما رسیده است؛ به همت و مجاهدت علمایی بوده که مدافع حریم شریعت بوده اند.

وی با بیان این‌که در طول تاریخ بشریت؛ سه اصل دین، فرهنگ و علم در کنار یکدیگر بوده و علما با کم ترین امکانات و حتی در اوج تنگدستی این اصول را حفظ و نگهداری کرده‌اند، خاطرنشان کرد: امروز نیز وظیفه ذاتی روحانیت است که مرزبان اعتقادات دینی و شیعی مردم باشند.

حجت الاسلام مطهری‌اصل با اشاره به این‌که طلاب و روحانیان ابتدا خود باید در عمل به فرایض دینی پیش‌قدم باشند، افزود: گاه مشاهده می‌شود که مستحبات جای واجبات دینی را در جامعه می‌گیرد که این امر نشان از فراموشی و تعطیلی فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با تأکید بر این‌که تمامی واجبات دین در سایه عمل به این فریضه ضمانت اجرایی دارد، افزود: صرف نماز خواندن و روزه گرفتن، مسلمان را از انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر بی نیاز نمی کند؛ اگر صبح تا شب و شب تا صبح برای مصائب اهل بیت عزاداری کنید که یک امر مستحب است؛ نمی‌تواند جایگزین امر واجب الهی شود.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی بی تفاوتی نسبت به فریضه امربه معروف و نهی از منکر را منشاء بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... دانست و افزود: اصل عبادت موجب سعادت بشر است، باید دانست که خداوند انجام فرایض دینی را به خاطر خود انسان امر فرموده است.

حجت الاسلام مطهری‌اصل در بخش دیگری از سخنان خود بصیرت‌افزایی و ترویج ارزش‌های اصیل دینی را رسالت خطیر روحانیت در عصر حاضر دانست و گفت: دشمنان با شبهه‌افکنی در اعتقادات مسلمانان به دنبال رواج منکرات در جوامع اسلامی هستند؛ تا زمینه بروز دیگر مصائب را فراهم آورند.

وی خواستار حضور فعال و اثرگذار روحانیان و طلاب در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی شد و افزود: اگر به دنبال اصلاح امور هستیم؛ باید از تمامی ظرفیت‌های تبلیغی موجود استفاده کنیم، منتظر نباشید که مردم سراغتان بیایند؛ شما وظیفه حفظ و حراست از دین خدا را بر عهده دارید./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات