۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۷۸۲۵۸

برگزاری نمایشگاه «محمد(ص)» در پاكستان

نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی با نام «محمد(ص)» ‏در شهر راولپندی پاکستان برگزار شد.
حضرت محمد صلی الله علیه و آله پیامبر رحمت للعالمین

به گزارش خبرگزاری رسا، در پاسخ به اهانت نماینده هلند به پیامبر اعظم(ص) و به همت خانه فرهنگ ایران راولپندی پاكستان، نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی «اسم محمد(ص)» ‏در این شهر برگزار شد.

برای برگزاری این مراسم که با مشارکت  انجمن «گروه سبز» منطقه گوجرخان برگزار شد، از بیش از یک ماه قبل فراخوان اعلام شد و در این مدت بیش از یکصد اثر خط و نقاشی از هنرمندان منطقه گوجرخان، پیشاور و راولپندی دریافت و در نمایشگاه عرضه شد.

نمایشاه «اسم محمد(ص)» با حضور شخصیت‌های مذهبی، فرهنگی و سیاسی از جمله بهرام کیان، وابسته فرهنگی و مسؤول خانه فرهنگ ایران در راولپندی، راجه جاوید اخلاص، عضو پارلمان پاكستان، مولانا سجاد ساجد، خطیب مسجد مرکزی و جامع منطقه گوجرخان ‏و غیره برگزار شد.

نوید ناصر، رییس انجمن «تیم سبز» طی سخنانی در این مراسم توضیحاتی در خصوص فعالیت و اهداف انجمن ارائه داد و گفت این نمایشگاه نمادی از عشق و علاقه و ارادت مردم پاکستان به پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) و پاسخی فرهنگی به رفتار اهانت‌آمیز کفار و دشمنان اسلام است.

مولانا سجاد ساجد، خطیب مسجد مرکزی و جامع گوجرخان نیز در سخنرانی خود بیان كرد: پیامبر اکرم(ص) برای ‏تمام مسلمانان قابل احترام است. خداوند متعال نام و شأن ایشان را در قرآن کریم یادآوری کرده است و ما با توسل به قرآن کریم از جایگاه و شأن پیامبر(ص) محافظت و با دشمنان اسلام مقابله می‌کنیم.

بهرام کیان، وابسته فرهنگی ایران در راولپندی هم گفت: امروزه وظیفه ما این است که ضمن شناخت اهداف دشمن که همانا ترویج اسلام‌هراسی، اسلام‌ستیزی و ایجاد تفرقه بین مسلمانان است با هوشیاری کامل با آن مقابله کنیم. وظیفه داریم با تلاش فراوان و خستگی‌ناپذیر چهره واقعی اسلام ناب و پیامبر اعظم (ص) را که بیانگر صلح، دوستی و مکارم اخلاقی است، به دنیا معرفی كنیم./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات