۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۵۷۸۲۵۱

«مقتدا صدر» به منزل آیت‌الله «سیستانی» رفت

رییس ائتلاف «سائرون»، با حضور در منزل مرجعیت عالی شیعیان در عراق در مراسم عزاداری حسینی (ع)، شرکت کرد.
مقتدا صدر

به گزارش خبرگزاری رسا، «مقتدا الصدر» رهبر جریان صدر و رییس ائتلاف «سائرون» ، روز گذشته به منزل  آیت‌الله سیستانی مرجعیت عالی شیعیان در نجف اشرف رفت.

پایگاه خبری «بغداد الیوم» به نقل از منابع آگاه نوشت که الصدر در مراسم عزاداری حسینی که در منزل آیت‌الله سیستانی در حال برگزاری بود،  شرکت کرد.

پایگاه خبری «وطن‌نیوز» نیز با انتشار این خبر نوشت که صدر پس از شرکت در مراسم عزاداری در دهه اول محرم، با پسر ارشد آیت‌الله سیستانی دیدار و با او درباره سازو‌کارهای تشکیل دولت جدید و نقشش در تشکیل هیأت رییسه جدید پارلمان رایزنی کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این دیدار اعلام کرد که  وی و سایر گروه‌های سیاسی عراق امیدوارند که نهایت تا 25 سپتامبر جاری، دولت جدید تشکیل شود.

هنوز رایزنی فراکسیون‌های شیعی پارلمان عراق برای توافق بر سر نامزدی شخصی مشخص، برای نخست‌وزیری همچنان ادامه دارد و با وجود مطرح بودن اسامی متعدد، هنوز گزینه نهایی معرفی نشده است.

یک منبع آگاه نزدیک به مرجعیت عالی شیعیان در عراق اعلام کرده که مرجعیت نمی‌خواهد نخست‌وزیر آتی کشور، از میان شخصیت‌های سیاسی حزبی یا مستقلی که در طول سال‌های گذشته در قدرت بوده، انتخاب شود. زیرا اغلب مردم دیگر امیدی به این افراد برای بهبود شرایط کشور و مبارزه با فساد ندارند./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: فارس

ارسال نظرات