۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۷۸۲۳۳
همزمان با سال تحصیلی جدید؛

کرسی رسمی درس خارج در مدرسه علمیه فیضیه مازندران برپا می شود

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران از برپایی کرسی رسمی درس خارج این مدرسه در سال تحصیلی جدید خبر داد.
مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران درس خارج

حجت الاسلام هادی قنبری، مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برپایی کرسی درس خارج این مدرسه در سال تحصیلی جدید خبر داد.

وی با بیان این که درس خارج در مدرسه علمیه فیضیه مازندران سال گذشته از سوی معاونت آموزش حوزه های علمیه رسمی شده است، افزود: این درس سال گذشته با حضور حدود 25 طلبه در این مدرسه علمیه آغاز شده است.

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به این که درس خارج هفته ای پنج روز در این مدرسه برگزار خواهد شد، بیان داشت: حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد تدریس دروس فقه و اصول این مدرسه را عهده دار است.

وی با بیان این که درس خارج اصول ساعت هفت صبح در روزهای اعلام شده در این مدرسه علمیه برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: مبحث این درس شک در مکلف به (قاعده اشتغال) از کتاب کفایه الاصول  خواهد بود.

حجت الاسلام قنبری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که همچنین درس خارج فقه نیز ساعت هشت صبح در این مدرسه علمیه برگزار می شود، بیان داشت: مبحثی که در این درس تدریس می شود «صلاه مسافر» از کتاب العروه الوثقی است.

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که شرکت طلاب در درس خارج فقه و اصول این مدرسه بر اساس آیین نامه است، تصریح کرد: طلاب باید واجد شرایط پایان نامه سطح سه باشند و از سوی شورای علمیه مدرسه نیز احراز صلاحیت شوند.

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این که طلاب جدید الورود باید تا اسفند ماه وضعیت موضوع پایان نامه خود را نیز روشن کنند، خاطرنشان کرد: تقریرات دروس خارج نیز به صورت هفتگی دریافت و جزوات ضعیف مرجوع خواهد شد.

حجت الاسلام قنبری در ادامه سخنان خود زمان هر کلاس را یک ساعت اعلام کرد و افزود: بیست دقیقه از زمان کلاس برای تقریر طلاب اختصاص داده خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که در مواردی خاص به تشخیص خود مدرسه افزون بر برنامه رسمی درس کلاس یا کارگاه آموزشی نیز برای طلاب برگزار خواهد شد، گفت: طلاب درس خارج موظف به مصاحبه درس خارج و همچنین رعایت قوانین مدرسه هستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: در فقه رجوع به «مستند العروه الوثقی» و «مستمسک العروه الوثقی» و در اصول نیز رجوع به «عنایه الاصول» و «مصباح الاصول» الزامی است./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات