۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۵۷۸۲۲۷
حجت الاسلام ذوالنور در گفت وگو با رسا مطرح کرد؛

تلاش دولت برای تغییر فضای مجلس و سوق دادن نمایندگان به تصویب FATF

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به ادعاهای برخی مسؤولان مبنی بر این که تصویب FATF مشکلات را حل می کند، واکنش نشان داد و از تحرکات دولت برای تغییر فضای مجلس و سوق دادن نمایندگان به تصویب این معاهده انتقاد کرد.
حجت الاسلام ذوالنور

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ادعای برخی مسؤولان مبنی بر این که تصویب FATF سبب از بین رفتن بهانه های دشمن برای مقابله با ایران می شود را سخنی بی پایه و اساس دانست و گفت: 2 سال است که ما از  لیست سیاه FATF خارج شده ایم و رتبه ریسک مان از 7 به 5 تغییر کرده است.

وی ادامه داد: حال جای این سؤال باقی است که آیا در این 2 سالی که FATF مطرح نبوده، بانک های بزرگ دنیا با ما ارتباط برقرار کرده اند؟ آیا مشکل FATF بوده است؟ واضح است که مشکل، هزینه هایی است که آمریکا برای بانک های دنیا در سایه تهدید و سایه سنگین تحریم درست کرده است.

حجت الاسلام ذوالنور با تأکید بر این که تصویب FATF نمی تواند هیچ دخالتی در رفع مشکلات داشته باشد، تصریح کرد:  هیچ سود و نفعی در تصویب این قرارداد وجود ندارد، اما در سایه پذیرش آن تعهداتی برای ما ایجاد می شود که دیگر نخواهیم توانست تحریم ها را دور بزنیم.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: غربی ها با FATF مسیر پول ما را ردیابی می کنند و بعد هم سرنخ های ارتباطی ما با دنیا را کور خواهند کرد، بر این اساس با تصویب FATF ضرر می کنیم و هیچ نفعی هم برای ما نخواهد داشت؛ تصویب این طرح ضررهای بسیاری دارد و نباید انجام بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: این که برخی آقایان می گویند با تصویب FATF، بهانه از غربی ها گرفته می شود، اشتباه است، زیرا بهانه آن ها FATF نیست، بلکه حجت قطعی برای آن ها تهدیدها و تحریم های آمریکا است، بنابراین سخنانی از این دست، یک سری حرف های کاملاً انحرافی است تا آدرس ها و کدهای غلط دست مردم داده شود.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که فضای مجلس با توجه به موضع گیری رهبر معظم انقلاب در رابطه با FATF، فضای منفی علیه FATF است، عنوان کرد: البته ناگفته نماند دولت با انجام یک سری اقدامات درصدد است تا این فضا را تغییر دهد و چه بسا برخی آقایان از رهبر معظم انقلاب مایه بگذارند و بگویند «آقا نفیاً و اثباتاً نظری ندارند»؛ ممکن است این آقایان با سخنان بی مبنا و بی ربط، نمایندگان را در مسیر تصویب FATF سوق دهند./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات