۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۵۷۸۲۲۶
استاد حوزه و دانشگاه:

مجالس حسینی سنگر دفاع از ارزش های دینی است

حجت الاسلام رزاقی با اشاره به این که انقلاب ما با الهام از عاشورا بعد از چهار دهه زنده مانده است، تأکید کرد که امروز رجز خوانی ترامپ و امثال او به دلیل استیصال جبهه استکبار است.
عزیزالله رزاقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عزیزالله رزاقی استاد حوزه و دانشگاه پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری دهه اول محرم که در دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار شد، با بیان این که امامت تداوم مسیر نبوت است، اظهار داشت: بدون شک امام حسین(ع) توانست مسیر امامت را تقویت کند و در این مسیر نیز پیروز شد هرچند به ظاهر در کربلا پیروزی به یزید و لشکریان او رسید.

وی افزود: سید قطب از علمای برجسته اهل سنت در تفسیر آیه 5 سوره غافر این گونه بیان می کند: «انسان های آرمانی که در مسیر رسیدن به آن آرمان تلاش می کنند هرچند کشته شوند ولی پیروز هستند و بدون شک نمونه کامل یک انسان آرمانی کامل و پیروز حسین بن علی(ع) است چراکه فکر و آرمان او باقی ماند».

حجت الاسلام رزاقی در ادامه با اشاره به سخن یکی از دانشمندان و مورخان آلمانی به نام مسیو ماربین خاطرنشان کرد: این مورخ مسیحی این گونه بیان کرده است که در رویایی دو سپاه برای این که ببینیم کدام یک پیروز و کدام یک شکست خوده است باید ببینیم کدامیک سنگرش فرو ریخته و سربازانش پا به فرار گذاشته اند و کدامیک هنوز سنگرش باقی است و سربازانش نیز اضافه می شوند؛ او در ادامه تأکید کرده است که امام حسین(ع) پیروز است چون همین مجالس حسینی سنگرهای او است و سربازانش نیز عزادارانی هستند که هر سال بر تعداد آنها افزوده می شود.

وی بیان داشت: در روایتی بیان شده هنگامی که ماه محرم فرا می رسد امام حسین(ع) میان شهرها و در بین شیعیان خود حضور پیدا می کند تا ببیند در کجا خیمه عزایش به پا شده تا نظر ویژه ای به آنها بکند، امروز سنگر دفاع از ارزش های دینی و حق و حقیقت بدون شک مجالس حسینی است.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: امام راحل روی محرم و صفر خیلی حساس بودند و می فرموند: ما هرچه داریم از محرم و صفر داریم و همین محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است، به همین جهت این انقلابی که دشمنان می گفتند به مویی بسته است و سریع از بین می رود بعد از چهار دهه هنوز با عزت و پیروزی و سرافرازی به کار خود ادامه می دهد.

وی با اشاره به استیصال و درماندگی آمریکا و ایادی آنها نسبت به ایران اسلامی خاطرنشان کرد: امروز شما نبینید که ترامپ و امسال او رجز خوانی می کنند این رجزخوانی به دلیل ناراحتی و عصبانیت آنها از انقلاب اسلامی ما است چراکه در گذشته کشور ما فرمان بردار آنها بود ولی امروز نه تنها کشور ما بلکه کل منطقه حرف شنوی از آمریکا و استکبار ندارد.

حجت الاسلام رزاقی اضافه کرد: جوانان رشید این مرز و بوم و منطقه ما در دفاع مقدس و هم در دفاع از حریم ولایت در جبهه های سوریه و عراق ثابت کردند که این انقلاب هنوز پویا و زنده در مسیر امام حسین(ع) به کار خود ادامه می دهد چون این مسیر راه حق و حقانیت است به همین دلیل از هیچ تهدیدی هراس ندارد، همچنانکه جوان امام حسین(ع) حضرت علی اکبر(ع) فرمود: «ما چون برحق هستیم از مرگ باکی نداریم»./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات