۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۵۷۸۱۹۰
آیت الله اراکی:

رهبر انقلاب و رهبران مقاومت منادی عدل و ایستادگی در برابر ظلم هستند

عضو جامعه مدرسین با اشاره به رهبری داهیانه رهبر انقلاب و مجاهدت رهبران مقاومت گفت: آیا تصادفی است که بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از شهادت حضرت زهرا(س) فرمانروایان عدل، مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار اولاد فاطمه(س) باشند؟
آیت الله اراکی سخنرانی آیت الله اراکی در مراسم عزاداری  حسینیه شهداء قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دوشنبه شب در مراسم عزاداری شب هشتم محرم که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با بیان این که امامت میثاقی الهی است، گفت: امام محور جامعه بشری است که هدف آفرینش به شمار می رود.

وی افزود: عهد و میثاق امامت هیچگاه به ستمگران و ظالمان نمی رسد، شیعه باید معنای غصب خلافت را بهفمد والا نمی تواند با بصیرت عمل کند؛ امامت یعنی تنها فرمان خدا در کره زمین اجرا شود و تنها کسی می تواند اجرا کند که این فرمان الهی را بشناسد، به آن پایبند  بوده و اذن الهی در این زمینه را داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که شیعه می گوید خلیفه باید منصوب خدا باشد و از سوی خدا برای فرمانروایی شود، اظهار داشت: صرف دانستن قانون کفایت نمی کند بلکه باید از سوی قانونگذار مجاز به اجرای قانون باشد.

وی ادامه داد: کسی که می خواهد بعد از رسول خدا امام شود باید دارای اجازه از صاحب اصلی یعنی خدا باشد، به همین دلیل کسی که منصوب الهی نبوده و اجازه از خدا ندارد مجاز برای این کار نیست.

آیت الله اراکی ابراز داشت: افرادی در ایران مفهوم خدا را تحریف می کنند و می گویند که خدا بشر را آفریده و دیگر کاری به آن ها ندارد، در حالی که در معارف شیعی چنین مسأله ای معنا ندارد.

وی عنوان کرد: در برخی گفت وگوها افراد غیر وارد مطرح کردند که آیا انبیا حکومت کردند و حکومت عادلانه آن ها پیاده شده است یا خیر؟ اگر خوب دقت کنیم بخش قابل توجهی از تاریخ تحت حکومت انبیا بوده و کسانی که تاریخ نوشتند سعی کردند که این موضوع را حذف کنند، تنها حضرت نوح 500 سال حکومت کرد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در روایات داریم انبیای بنی اسرائیل در دوره ای طولانی حکومت می کردند یعنی سال ها حکومت کردند اما بعدها ظالمان و جباران سعی کردند آثار حکومت انبیا را از بین ببرند.

وی اضافه کرد: بسیاری از آثار تاریخی اثرات حکومت انبیا است به عنوان مثل بعلبک لبنان از آثار حکومت سلیمانی است که به دیگران نسبت داده شده است، بسیاری از آثار در دولت های تمدنی انبیا ساخته شده است.

آیت الله اراکی با اشاره به خلیفة اللهی انسان گفت: معنای خلیفه بودن بشر این است که بناست انسان با انتخاب خود فرمان خدا را اجرا کند، خداوند فرمود بشر سرانجام به جایی خواهد رسید که به انتخاب خود فرامین الهی را اجرا می کند.

وی افزود: تمام مشکلات، امتحانات، تمدن ها و رفت و آمد قدرت ها برای این است تحولات به این نتیجه برسد که انسان با خواسته خود فرمان الهی را اجرا کند، هسته این جامعه را پیامبر اکرم(ص) ساخت و مرکز آن خانه پیامبر و امیرمومنان و حضرت زهرا(س) بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که خانه حضرت زهرا(س) مرکز جوشان چشمه عدالت و مقاومت بود، اظهار داشت: امروز بعد از  گذشت سال ها می بینیم که رهبر انقلاب، سید حسن نصرالله، آیت الله سیستانی و رهبر انصار الله یمن که از فرزندان هستند حضرت زهرا(س) چگونه مقابل دشمنان ایستادگی می کنند و منادی عدل و پاکی هستند و برای اقامه  و احیای دین الهی تلاش می کنند.

وی ادامه داد: خیال آل سعود راحت بود که هر کاری در منطقه می تواند انجام دهد که با ایران با قدرت،با مقاومت و با صلابت و شجاع رو به رو شدند و در ادامه قدرت انصارالله در یمن ظهور پیدا کرد، در یمن انواع برنامه ها و جنایات را انجام دادند اما هنوز به نتیجه ای نرسیدند و شکست مفتضحانه خوردند.

آیت الله اراکی تصریح کرد: آیا تصادفی است که بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از شهادت حضرت زهرا(س) فرمانروایان عدل، مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار اولاد فاطمه(س) باشند، امیرمؤمنان و حضرت زهرا(س) خانه ای درست کردند که از آن چشمه جاری عدل جوشانده شده است.

وی در پایان با اشاره به توطئه های دشمنان برای جدا کردن مردم از عزاداری های حسینی  عنوان کرد: می خواستند جوانان را از مکتب امام حسین(ع) جدا کنند اما در این ایام می بینیم که چه موجی در کشور ایجاد شده و توطئه های دشمن را بی اثر کرده است./۱۳۲۳/

ارسال نظرات