۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۵۷۸۱۸۶
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

فرهنگ صهیونیستی مروج راحت طلبی و هوسرانی است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فرهنگ صهیونیستی مروج راحت طلبی و هوسرانی است، گفت: کسی که بهترین کارش کسب ادب نباشد کمترین بلایی که این فرد را تهدید می‌کند، هلاکت است.
حجت الاسلام علیرضا پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) با موضوع سبک زندگی مؤثرتر از آگاهی و ایمان به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: سه فریب بزرگ در زندگی ما وجود دارد که با توجیهات و تعابیر ظاهرا معقول و مطلوب این فریب‌ها را به خودمان تحمیل می‌کنیم.

وی درباره نخستین فریب، ادامه داد: گاهی اوقات انسان به دنبال پیدا کردن علایق خوب است و تلاش می‌کند علاقه خودش را در انجام کارهای نیک افزایش دهد تا به راحتی آن عمل نیک را انجام دهد، همچنین منتظر می‌ماند تا آن علاقه در وجودش شعله‌ور شود تا از انجام آن عمل لذت ببرد؛ اما تا چه زمانی انسان می‌تواند منتظر بماند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در خصوص فریب دوم، ابراز کرد: گاهی نیز انسان منتظر می‌شود تا ایمانش افزایش یابد تا به راحتی و با لذت عمل نیک انجام دهد و فریب سوم آن است که انسان می‌گوید من می‌خواهم اخلاقم خوب باشد تا در اثر خلق و ملکات خوب عمل نیک را به راحتی انجام دهم.

استاد حوزه و دانشگاه مهمترین هنر انسان را اصلاح رفتارهای ناشایست دانست و اظهار داشت: کسب ادب نیاز به تمرین دارد و تلاشی که انسان برای رسیدن رفتارهای نیک انجام می‌دهد بسیار با ارزش است.

وی با تاکید براینکه انسان نباید خودش را خوب بداند، گفت: خودپسندی دلالت بر حماقت انسان دارد در فرهنگ صهیونیستی انسان به راحت طلبی و هوس‌رانی ترقیب می‌شود. انسان باید برای کسب صفات نیک زحمت بکشد تا فرقی بین او و حیوانات وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه تحصیل ادب باید در مدارس تقویت شود، عنوان کرد: فرزندان از سن هفت سالگی مشتاق شنیدن دستور هستند در این سن انسان می‌تواند به تحصیل ادب اهتمام داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به کلام امیر حکمت و بلاغت، گفت: حضرت فرمودند: نفس انسان همیشه به دنبال بی ادبی است و عقل مامور آن است تا با حسن ادب ملازمت داشته باشد از این رو زمانی که عقل انسان را وادار به ادب می‌کند نفس مخالفت می‌ورزد در این هنگام است که عقل باید قدرت خود را نشان دهد، زیرا اگر عنان نفس را رها کند شریک درخواست نفس شده و قاتل او محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نوجوانان به کسب ادب علاقه دارند، عنوان کرد: کسب ادب سختی دارد ولی بسیار لذت انگیز است، طبق صریح روایات؛ مداومت در رفتار خوب انسان را با وقار می‌کند. اگر انسان برای کسب ادب تلاش کند به طور قطع مودب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اظهار داشت: امام علی(ع) فرمودند: کسی که بهترین کارش کسب ادب نباشد کمترین بلایی که این فرد را تهدید می‌کند هلاکت است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات