۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۵۷۸۱۸۳
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

اوضاع منطقه زبان گویای دستاوردهای انقلاب است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اوضاع منطقه زبان گویای دستاوردهای انقلاب است، گفت: صیانت و پاسداری از انقلاب از ضروریاتی است که باید مردم به آن توجه کنند.
دومین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور رهبر انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت شهادت جانسوز اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش با حضور رهبر معظم انقلاب و هزاران عزادار حسینی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد با موضوع محبت اهل بیت(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از واژه‌های پرکاربرد در آیات و روایات واژه محبت است.

وی افزود: صدها روایت بر دوستی اهل بیت(ع) در راستای محبت خداوند و پیامبراکرم(ص) تاکید شده که آثار بسیاری بر آن مترتب است، پیامبراکرم(ص) فرمودند: خداوند اگر به کسی محبت اهل بیت(ع) مرا بدهد خیر دنیا و آخرت را به او داده است و او تردید نکند که اهل بهشت خواهد بود.

حب اهل بیت(ع) مهمترین راهکار برای ورود به اخلاص است

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه با استناد به روایت دیگری، ابراز کرد: طبق صریح روایات؛ اگر خداوند کسی را دوست داشته باشد محبت امام حسین و زیارت اباعبدالله را در دل او قرار می‌دهد؛ حب اهل بیت(ع) مهمترین راهکار برای ورود به اخلاص است.

استاد حوزه علمیه درباره شرایط و ضوابط محبت موثر، گفت: دانستن شرایط و ضوابط محبت موثر بسیار مهم قلمداد می‌شود زیرا بین مدعی و محب فرق وجود دارد و محبت صادق پنج شرط و ویژگی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به نخستین شاخصه، ابراز کرد: اهل بیت(ع) کانال توحید هستند و نخستین شرط محبت اهل بیت(ع) وجود انگیزه الهی برای این دوست داشتن است؛ بنابراین طبق صریح روایات؛ اگر کسی اهل بیت(ع) را برای خدا دوست داشته باشد در بهشت همنشین آنان می‌شود.

یاری نظام بر همه مردم واجب است

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه دومین ویژگی را نصرت بدون منت بیان کرد و اظهار داشت: انسان هنگامی که امام معصوم را یاری می‌کند باید خود را بدهکار ایشان بداند نه اینکه با کمترین کار خیر بر امام معصوم منت بگذارد؛ بنابراین نصرت بدون منت ارزشمند است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز کسی حق ندارد بر سر انقلاب منت بگذارد چرا که انقلاب بر ما منت دارد امام راحل فرمودند: شما چه کردید؟؛ کسانی که امروز با قصد و مرض با ایجاد جنگ روانی بذر یاس و ناامیدی را در دل مردم پراکنده می‌کنند منافقانه عمل می‌کنند. رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند: زمینه‌های امید در کشور ما بسیار زیاد است.

وی افزود: با کمی دقت در کشورهای منطقه به راحتی دستاوردهای انقلاب را متوجه می‌شویم و می‌فهمیم کشور ما با پیروزی انقلاب اسلامی از کجا به کجا رسیده‌ است. هزینه‌ها و خون‌های زیادی برای انقلاب داده شده ما باید قدر این موهبت الهی را بدانیم. امروز همه مردم نسبت به انقلاب وظیفه دارند و باید نظام را یاری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در خصوص وظیفه سوم، اظهار داشت: کسانی که ادعای دوست داشتن اهل بیت(ع) را دارند باید عمل خودشان را شبیه اعمال ائمه اطهار(ع) کنند؛ بنابراین محبت اهل بیت(ع) باید با انجام عمل صالح همراه باشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: موج شایعه پراکنی و توهین در فضای مجازی بسیار تاسف انگیز است شاید نتوان جلوی شایعه سازی دشمنان را گرفت اما ما می‌توانیم خودمان شایعه را منتشر نکنیم.

مقدسات بازیچه‌ای برای رسیدن به اهداف نیست

وی با اشاره به شرط چهارم، اظهار داشت: کسی حق ندارد مقدسات را بازیچه اهداف خود قرار دهد و یا اینکه درباره ائمه اطهار(ع) جوک بگوید و توهین کند همچنین کسی حق ندارد اهل غلو و تقصیر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی آخرین شرط را ترجیح دادن اهل بیت(ع) به سایر خواسته‌ها دانست و خاطرنشان کرد: چیزی نباید برای انسان مهم‌تر از ائمه اطهار(ع) باشد و با همه وجود پای دین بایستد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات