۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۷۸۱۷۹
مدیر مرکز تخصصی احیای واجب فراموش شده:

دشمن درصدد خشکاندن ریشه اعتقادات جوانان است

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه جنگ امروز جنگ عقاید است، گفت: دشمن می خواهد ریشه اعتقادات ما به ویژه جوانان را بزند و از طریق ترویج فساد مردم را نسبت به امر به معروف بی اعتنا کرده و با اجرای پروژه آندلس در ایران به مقاصد شوم خود برسد.
علی تقوی یگانه علی تقوی یگانه علی تقوی یگانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش احیای امر به معروف و نهی از منکر عصر روز گذشته همزمان با دهه اول محرم با حضور اقشار مختلف مردم، مسؤولان، ضابطین و آمرین به معروف در سالن ملائک شهرستان قرچک برگزار شد.

علی تقوی یگانه مدیر مرکز تخصصی احیای واجب فراموش شده در این همایش با ابراز اینکه بیش از 120 آیه و 900 حدیث در خصوص امر به معروف وجود دارد، تأکید کرد: مسأله امر به معروف و نهی از منکر، اجتماعی ترین و پر تکرارترین واجب اسلام است، از نماز، روزه و جهاد بالاتر بوده و ترک آن گناه کبیره است و فریضه ای است که فرصت قضا ندارد.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) که همه آحاد این مملکت باید آمر به معروف باشند، گفت: اگر امر به معروف نکنیم اشرار بر ما مسلط خواهند شد و خداوند دعای ما را مستجاب نخواهد کرد چرا که هر کس دعا کند و امر به معروف را به جا نیاورد، خداوند را مسخره کرده است.

مدرس حوزه و دانشگاه با یادآوری واقعه عاشورا تشریح کرد: امام حسین(ع) را همان هایی به شهادت رساندند که مسلم را تنها گذاشتد، همان خودی های ناخودی که در برابر دشمن سکوت کرده و فقط دنبال اسلام حداقلی بودند.

کارشناس علوم قرآن و حدیث ادامه داد: آنهایی حسین(ع) را شهید کردند که از اسلام فقط قسمتهایی که به نفع خودشان بود را برگرفته بودند، به مستحبات بسنده کرده و اطاعت امر ولی زمانشان که واجب بود را نادیده گرفته بودند.

بنیانگذار جبهه احیاگران واجب فراموش شده اضافه کرد: امروز نیز تاریخ در حال تکرار است، چقدر نائب بر حق امام زمان را یاری کرده ایم؟!

پژوهشگر حوزه امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) نگفتند که کسیت برای من گریه کند، بلکه فرمودند کیست مرا یاری کند؟ متأسفانه در مجالس به اصل یاری کردن امام در احیای دین خدا و امر به معروف و نهی از منکر که همان هدف اصلی قیام عاشورا بوده است کمتر پرداخته می شود.

تقوی یگانه با ابراز اینکه جنگ امروز جنگ عقاید است، اظهار داشت: دشمن می خواهد ریشه اعتقادات ما به ویژه جوانان را بزند و از طریق ترویج فساد مردم را نسبت به امربه معروف بی اعتنا کرده و با اجرای پروژه آندلس در ایران به مقاصد شوم خود برسد.

وی در پایان  با اشاره به آیه 40  سوره حج تصریح کرد: اگر دین خدا را به پا دارید، خدا نیز شما را یاری خواهد کرد./804/پ204/ب1

ارسال نظرات