۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۵۷۸۱۶۸

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

وداع با پیکر شهید «لکزایی»، افزایش ۷۱ درصدی جذب حامی در همایش شیرخوارگان حسینی و بازگشت سالم حاجیان خراسان جنوبی عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، پیکر مطهر «احمد علی لکزایی» شهید تازه تفحص شده استان امروز از سه راه اسدی (مصلی بیرجند) به سمت قطعه یک گلزار شهدا تشییع شد.

پیکر مطهر این شهید روز گذشته وارد فرودگاه بیرجند و پس از وداع خانواده شهید به محل کنگره شهدای استان منتقل شد و وداع مردمی با این شهید والا مقام هم روز گذشته بعد از نماز مغرب و عشاء در محل مسجد باقرالعلوم (ع) بیرجند برگزار شد.

افزایش 71 درصدی جذب حامی در همایش شیرخوارگان حسینی

جذب حامی در همایش شیرخوارگان حسینی امسال در مقایسه با سال گذشته رشد 71 درصدی داشت.

معاون توسعه مشارکت های کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعلام این خبر از جذب 135 حامی در 34 پایگاه حامی یابی در حاشیه همایش شیرخوارگان حسینی در استان خبر داد و گفت: سه هزار و 23 فرزند یتیم و چهار هزار و 242 فرزند نیازمند در طرح محسنین چشم انتظار حمایت خیران هستند.

«رفیعی» با اشاره به حمایت از 143 فرزند یتیم و محسنین در این طرح، سقف کمک به هر یتیم را 30 هزار تومان اعلام و اضافه کرد: در این طرح 97 و 38 حامی به ترتیب حمایت از 103 فرزند یتیم و 40  فرزند محسنین را بر عهده گرفتند.  

حاجیان استان به سلامت برگشتند

بر اساس هماهنگی انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان شهرستان بیرجند در زمینه کنترل سلامت حاجیان تا کنون بیماری واگیردار خاصی بین حجاج استان گزارش نشده است.

مدیرکل فرودگاه ها با اعلام این خبر به اتمام عملیات حج تمتع امسال و بازگشت حجاج به استان اشاره و اظهار کرد: همه پروازهای بازگشت حجاج از 21 تا 24 شهریور ماه  بدون تاخیر انجام شد و دو هزار و 378 زائر به همراه خدمه کاروان با 10 پرواز در قالب 17 کاروان وارد فرودگاه بیرجند شدند.

به گفته «سلامی» همچنین در این مدت 80 تن بار زائران توسط پروازهای ایرباس 600 و 300 شرکت هواپیمایی ایران‌ایر وارد فرودگاه بیرجند شد.

15مهر آخرین مهلت شرکت در سوگواره عکس عاشورایی طبس

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس گفت: آخرین مهلت شرکت در هشتمین سوگواره عکس عاشورایی طبس 15 مهر است.

«عصاری» افزود: مهلت ارسال اثر به هشتمین سوگواره عکس عاشورایی شهرستان ١٥ مهر ماه تعیین شده است و داوری و اعلام نتایج اولیه هم ٢٥ مهر خواهد بود و اختتامیه چهارشنبه دوم آبان برگزار می شود. 

وی از موضوع های جشنواره به سبک زندگی حسینی، جنبه های معنوی واقعه عاشورا، آیین های عزاداری و فرهنگ های بومی هر منطقه، کودکان و خردسالان عاشورا، نذورات، اشک‌ها و خواهش‌ها، همایش جهانی شیرخوارگان حسینی، پیاده روی اربعین (از نجف تا کربلا)، تعمیق بخشی نگاه مردم به محرم و...را نام  برد./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات