۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۵۷۸۱۶۶

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

تشییع پیکر پاک شهید علی‌اصغر اکبری در بجنورد، اجرای بیش از ١٥٠ مجلس تعزیه در خراسان شمالی و برگزاری شب شعر آیینی در بجنورد عناوین برخی از اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، پیکر پاک شهید علی‌اصغر اکبری امروز بر روی دستان خداجوی مردم بجنورد تشییع شد.

پیکر گلگون کفن شهید علی‌اصغر اکبری که به تازگی توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح شناسایی شده است، به زادگاهش شهر آشخانه انتقال داده می‌شود.

علی‌اصغر اکبری در 4 خرداد 1342 در شهر آشخانه از توابع مانه و سملقان از استان خراسان شمالی متولد شد .

وی به‌عنوان بسیجی از طریق سپاه به جبهه اعزام شد و عضو لشکر 5 نصر، تیپ 21 امام رضا (ع) و گردان رسول‌الله (ص) بود که سرانجام در تاریخ یکم بهمن‌ماه 1364 در عملیات والفجر منطقه اروندرود به درجه رفیع شهادت رسید.

بیش از ١٥٠ مجلس تعزیه در خراسان شمالی اجرا می شود

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ١٥٣ مجلس تعزیه به همت ٢٢ گروه به مناسبت ایام محرم در این استان حال اجرا هستند.

ابوالحسن حیدری افزود: از این تعداد، ٨ گروه با ٨٠ اجرا در بجنورد، ٣ گروه با ٣٥ اجرا در گرمه، در فاروج و اسفراین ٢ گروه با ٨ اجرا، در جاجرم یک گروه با ١٢ اجرا و در شیروان ٨ گروه با ١٨ اجرا در دهه اول و دوم محرم به تعزیه خوانی می پردازند.

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی مجوز اجرای تعزیه را در مناطق مختلف استان صادر می کند، اظهار کرد: هدف از این طرح شناسایی و معرفی استعدادهای هنری تعزیه خوانان استان و توجه و معرفی  فداکاری ها و رشادت های اهل بیت (ع) است.

برگزاری شب شعر آیینی در خراسان شمالی

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری شب شعر آیینی پنجم مهرماه سال جاری خبرداد.

رضا رضایی با بیان اینکه این محفل آیینی همزمان با هفته دفاع مقدس و به مناسبت روز شعر و ادب برگزار می شود، افزود: در این محفل علاوه بر شاعران استان، شاعرانی نیز از استان های همجوار حضور دارند.

وی اظهار کرد: این شب شعر آیینی با هدف تجلیل از شاعران و پیشکسوتان این حوزه، گرامیداشت روزشعر و ادب و پاسداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس در خراسان شمالی برگزار می شود.

سهمیه ۱۰ هزار نفری خراسان شمالی در اسکان زائران اربعین

رئیس کمیته مشارکت های مردمی ستاد بزرگداشت اربعین خراسان شمالی، از سهمیه ۱۰ هزار نفری استان در اسکان زائران اربعین حسینی خبر داد.

محمد صفری، رئیس کمیته مشارکت های مردمی ستاد بزرگداشت اربعین خراسان شمالی، گفت: سهمیه امسال استان در پشتیبانی و اسکان زائران اربعین 10 هزار نفر پیش بینی شده که در قالب سه موکب مستقر می شود.

وی اظهارداشت: 5 هزار زائر در موکب شهدای خراسان شمالی در مرز مهران و به همت و مسؤولیت شهرستان های شیروان، فاروج و راز و جرگلان و 5 هزار زائر هم در کربلا و در دو موکب اصحاب خراسانی و قمر بنی هاشم به همت مردم شهرستان مانه و سملقان اسکان داده می شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی با بیان اینکه طبق آمار سال گذشته دو میلیون و 400 زائر ایرانی در مراسم اربعین حضور داشتند، افزود: موکب های ایرانی تنها توانستند یک میلیون و 200 زائر را اسکان دهند و اسکان و تغذیه مابقی زائران، با عراقی ها بود./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات