۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۷۸۱۴۲
حجت الاسلام والمسلمین قمی:

امام حسین برای جلب رضایت خدا از همه چیز خود گذشت

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ندای حسینی زمانی عالم‌گیر شد که امام برای برپایی حق و جلب رضایت خداوند از خون خود و همه خانواده‌ حتی جگرگوشه شش ماهه‌اش نیز گذشت.
حجت‌الاسلام محمد قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسمی که امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: اگر کاری در زمین از جنس صلاح و ثواب اتفاق بیفتد، آن به دست مومنان اتفاق می افتد.

وی افزود: مومن تفاوت‌های ژرف و عمیقی با سایر انسان‌ها دارد؛ کسی که مومن واقعی نباشد نمی‌تواند ادای ایمان را دربیاورد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی ابراز داشت: ایمان واقعی در لایه‌های وجودی مومن و باورهای او رخنه می‌کند و محبت شدید سراسر قلب او را فرا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از ویژگی‌های مومن، به باطن نظر کردن است، گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند امام راحل از حکمتی برخوردار بودند که به ظواهر بسنده نمی‌کردند؛ مومن با نور الهی نظر می‌کند و پنجره‌های غیب به روی او باز است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: مومن باور کرده است که عزت و خوشبختی در ید قدرت خداست و بسیاری از اتفاقاتی که در عالم رخ می‌دهد ظوابط آن برای عالم غیب است و بن بستی برای او وجود ندارد.

وی افزود: هر چه ایمان مومن بیشتر می‌شود امتحانات او سخت‌تر و مومن، موحدتر می‌شود. اگر اراده خودمان را با اراده خداوند تطبیق کنیم، خداوند تمام هستی را در مقابل ما به زانو درمی‌آورد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی اظهار داشت: انسان هر چه ایمان بیشتری داشته باشد امتحانات او سخت‌تر می‌شود. ندای حسینی زمانی عالم‌گیر شد که امام حسین(ع) برای برپایی حق و جلب رضایت خداوند از خون خود و همه خانواده‌ حتی جگرگوشه شش ماهه‌اش نیز گذشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ چیزی در عالم جز خداوند متعال لایق تکیه کردن نیست./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات