۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۵۷۸۱۳۸
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مازندران خبر داد؛

فعالیت تبلیغی ۲۴۰۰ روحانی همزمان با ماه محرم

معاون فرهنگی و تبلیغی تبلیغات اسلامی مازندران از اعزام دو هزار و ۴۰۰ مبلغ دینی همزمان با ماه محرم به مناطق مختلف استان خبر داد.
اعزام مبلغ

حجت‌الاسلام زین العابدین روحانی نیا، معاون فرهنگی و تبلیغی تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از اعزام دو هزار و 400 مبلغ دینی همزمان با ماه محرم به مناطق مختلف استان خبر داد.

وی با بیان این که ماه محرم یک فرصت ارزشمنی برای تبلیغ معارف اهل بیت(ع) است، افزود: به منظور درک بهتر مردم از عزاداری حسینی این تعداد مبلغ بومی و غیر بومی به مساجد، تکایا و مناطق روستایی استان اعزام شدند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که حضور مبلغان دینی در هیأت های مذهبی، مساجد و تکایا موجب رونق و محتو بخشی به مراسم عزاداری حسینی می شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا امسال از توان و ظرفیت مبلغان بومی و همچنین اعزامی از قم به منظور رونق بخشیدن به مراسم عزاداری حسینی بهره گرفتیم.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که این سازمان در طول سال بیش از 12 هزار مبلغ را به مناسبت های مختلف به شهرها و مختلف مازندران اعزام می کند، تصریح کرد: بیشترین اعزام ها در طول سال مربوط به ماه محرم و صفر است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور یک روحانی در هیأت های مذهبی ضروری است، افزود: این حضور ضمن این که مانع از نفوذ و گسترش بدعت و خرافه در عزاداری ها می شود بلکه عاملی مهم در غنابخشی برنامه های هیأت های مذهبی خواهد بود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که به طور حتم حضور روحانیان در هیأت های مذهبی از عزاداری های بی محتوا می کاهد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه میزان تقاضا برای اعزام روحانی به این هیأت ها بسیار بالا بوده و تلاش کنیم از ظرفیت های موجود در استان و همچنین اعزامی از قم به منظور تأمین نیاز این هیأت ها بهره گیریم.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که امروز همه توان دشمن در جهت ترویج بدعت و خرافه در هیأت های مذهبی به کار گرفته شده است، گفت: حضور پررنگ روحانیت و مبلغان دینی در هیأت ها و برنامه های عزاداری از ورود چنین بدعت هایی می کاهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برنامه های فرهنگی و مذهبی در سطح مساجد و هیأت های مذهبی باید با محوریت روحانیت برگزار شود، خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده هر جا حضور روحانیت پررنگ تر بوده آسیب های فرهنگی و اجتماعی در این مکان ها به حداقل رسیده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم ترین وظایف مبلغان اعزامی در ماه محرم را بصیرت افزایی جامعه در راستای توطئه ها و هجمه های دشمنان دانست و گفت: مبلغان دینی باید با تبیین دستاوردهای چهل ساله نظام اسلامی، تلاش دشمن در جهت تضعیف و تخریب نظام دینی را خنثی کنند./۹۵۰/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات