۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۵۷۸۱۳۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد؛

رصد فعالیت بانوان مداح در مجالس مذهبی

حجت الاسلام حسینی با اشاره به طرح ساماندهی مداحان و مبلغان دینی، گفت: هدف ما برخورد ایجابی با خانم جلسه‌هایی است که اغلب بی‌سواد و یا دانش فقهی کمی دارند.
حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار اعضای جمعیت بانوان فرهیخته و فعال حوزه دینی استان با امام جمعه تبریز اظهار داشت: جمعیت بانوان فرهیخته استان زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت دارد.

وی با بیان این‌که دومین دوره جمعیت بانوان فرهیخته و فعال حوزه دینی فعالیت خود را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: به انتخاب مسؤولان تمامی استان‌های کشور، دبیرکل جمعیت فرهیخته بانوان کشور از تبریز است و خوشبختانه طی سالیان گذشته اقدامات ارزشمندی را آغاز کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقد نماینده ولی فقیه در استان نسبت به فعالیت برخی از بانوان جلسه‌ای بی‌سواد در مجالس مذهبی زنانه گفت: برای مقابله با این جریان سازمان تبلیغات اسلامی اقداماتی برای مقابله با برخی از خانم جلسه‌ای‌ها داشته است.

وی با اشاره به طرح ساماندهی مداحان و مبلغان دینی گفت: برخی موارد بودند که در زمان‌های گذشته انجام گرفته بود ولی ما همه آنها را ساماندهی کرده‌ایم، هدف ما برخورد ایجابی با این موارد است. حتی موردی که اشاره شد، قبل از ماه محرم برای بانوان کلاس‌هایی تشکیل شد و افراد متخصص به آنها آموزش‌های لازم را داده‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که طرح ساماندهی هیأت های مذهبی در استان آغاز شده است، گفت: هیات‌های مذهبی استان آذربایجان‌شرقی حدود ۵ هزار و ۸۰۰ هیات است که بالای ۴ هزار هیات از طریق ثبت در سامانه «طوبا» ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه هر دو مجموعه هیات مذهبی و هیات «شاه حسین‌گو» شورای مخصوص به خود دارد، تصریح کرد: شورای هیات‌های مذهبی شهر تبریز، شهرستان‌ها و کانون مداحان شهرستان‌ها فعال بوده همچنین شورای هیات‌های مذهبی استان نیز برای پنجمین دوره راه‌اندازی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: مفتخریم که در این دوره دبیری شورای هیات‌های مذهبی بر عهده آذربایجان‌شرقی است. ساماندهی هیات‌های مذهبی از عید غدیرخم قابل مشاهده بود به طوریکه از سال گذشته با وجود اینکه برخی هیات‌ها قبل عید غدیر عزاداری خود را شروع می‌کردند ولی دیگر همه عزاداری‌ها به بعد عید غدیر موکول شد.

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که با خرافه‌گری‌ها و بدعت‌های نابجا در مجالس عزاداری به شدت برخورد می شود، گفت: بر پا کردن سفره عقد حضرت قاسم(ع) از سوی برخی از هیأت‌های مذهبی یک بدعت مذهبی و خرافه است.

وی با بیان این‌که در روز عاشورا هیچ مراسم عروسی از سوی حضرت سیدالشهدا(ع) برای حضرت قاسم(ع) بر پا نشده و در میان معرکه خون و شهادت برگزاری مراسم عروسی تنگی معرکه بر اهل بیت اباعبدالله(ع) جز خرافه گویی نیست، گفت: عزاداران حسینی با در رفتار عاشورایی خود شأن خاندان اهل بیت عصمت و طهارت را حفظ کنند./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات