۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۱
کد خبر: ۵۷۸۱۲۰
نشست هم اندیشی گسترش فرهنگ دفاع مقدس؛

گزارش | تغییر تاکتیک دشمن از توپ و تانک به فیسبوک و فضای مجازی

دشمن در زمینه از بین بردن ارزش ها بسیار حوصله به خرج می دهد تا بالاخره پس از گذشت چندین سال ارزش های ما را نابود و آرمان های پلید خودش را نهادینه کند.
ایثار و شهادت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امروز در جنگ نرم و تبلیغاتی _ رسانه ای که دشمن و استکبار جهانی به راه انداخته است قرار داریم.

دشمن با به راه اندازی این جنگ سعی می کند تا افکار و عقاید جوانان جامعه ما را در تیررس قرار داده و عقیده آن ها را درباره حقانیت انقلاب اسلامی دچار تزلزل کند.

استکبار جهانی از طریق فضای مجازی و رسانه های جمعی و همچنین کنال های اجتماعی سعی می کند ارزش های انقلابی همچون فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس را زیر سؤال برده و جوانان را در راه اهداف پلید و شوم خود قرار دهد.

رهبر معظم انقلاب بارها بر تقویت روحیه مقاومت و دفاع مقدس در جامعه تأکید کرده اند و به نظر می رسد که راه برون رفت از مشکلات کشور در زمینه های گوناگون بازگشت به فرهنگ دفاع مقدس است.

در این راستا  جلسه هم اندیشی هم اندیشی پیام آوران ایثار ۲۶ شهریور در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برگزار شد تا راهکارهای گسترش فرهنگ دفاع مقدس در جامعه بررسی شود.

یادگاران دفاع مقدس فرهنگ دفاع مقدس را به نسل چهارم منتقل کنند

سید جواد هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به این که مردم جامعه نیازمند تلنگر هستند، گفت: راویان در مرکز پیام آوران ایثار با حضور خودشان در عرصه های فرهنگی از کیان اسلام و اسلام ناب محمدی دفاع می کنند.

وی با انتقاد از کم کاری و کم توجهی برخی مسؤولان نسبت به مسائل فرهنگی اظهار داشت: امروزه بیت المال را برای بسیاری از مسائل کم اهمیت خرج می کنند، اما در بحث فرهنگی که امروز در جنگ فرهنگی و رسانه ای قرار داریم بسیار ضعیف عمل شده و بودجه کمی به آن اختصاص می دهند.

هاشمی خاطرنشان کرد: امروزه دشمن تا جایی پیشروی کرده است که برخی از فرزندان شهدا و یا جانبازان از این که پدرشان شهید و یا جانباز شده است خجالت می کشند، بر این اساس ما باید کاری کنیم که جایگاه جانبازان و شهدا در جامعه برای مردم تبیین شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم از عملکرد مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) در زمینه استقبال از مرکز پیام آوران ایثار تقدیر کرد و ابراز داشت: این مدرسه تا کنون استقبال بسیار خوبی از طرح های مرکز داشته و مبلغان بسیار کارآزموده ای را برای ترویج فرهنگ شهدا به مناطق مختلف اعزام کرده است.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد: یادگاران دفاع مقدس باید به میدان آمده و با بر عهده گرفتن نقش مبلغی فرهنگ ایثار و شهادت، این فرهنگ ناب را به نسل چهارم منتقل کنند.

نتیجه تصویری برای حمید اعتماد

امروز سازوبرگ دشمن از توپ و تانک به فیسبوک و فضای مجازی تغییر کرده است

در ادامه حمید اعتماد، رییس اداره پیام آوران ایثار با بیان این که اگر فرهنگی مردمی شود، مانا و ماندگار خواهد شد، گفت: عاشورا به این دلیل ماندگار شد که تبدیل به فرهنگی مردمی شد.

وی افزود: به دنبال آن هستیم که فرهنگ ایثار و شهادت را نیز به کمک تشکل های پیام آوران ایثار تبدیل به یک تشکل و فرهنگ مردمی کنیم.

اعتماد با اشاره به این که اعضای اداره پیام آوران ایثار به صورت جهادی در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: این عزیزان نه پستی را اشغال کرده اند و نه حقوقی دریافت می کنند، بلکه به صورت جهادی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می کنند.

رییس اداره پیام آوران ایثار با بیان این که ما در بحث آموزش و کارگاه ها بسیار خوب عمل کرده ایم، عنوان کرد: ما باید به سوی اعزام هر چه بیشتر پیام آوران ایثار حرکت کنیم و گفتنی است که در این راستا نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی از امضای تفاهم نامه میان اداره پیام آوران ایثار و اداره آموزش و پرورش استان قم خبر داد و بیان کرد: با امضای این تفاهم نامه، پیام آوران ایثار وارد مدارس استان قم شده و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از سطح مدارس آغاز می کنند.

اعتماد با تأکید بر لزوم مدیریت جهادی از سوی مسؤولان ابراز داشت: مدیریت جهادی بدان معنا نیست که الان جنگ نظامی است و باید لباس رزم به تن کنیم، بلکه بدین معنا است که همانند روحیه رزمندگان در دفاع مقدس در جنگ نرم تلاش وافر داشته باشیم.

رییس اداره پیام آوران ایثار با بیان این که در خاطرات و سیره شهدا یک سبک زندگی کامل نهفته است، مطرح کرد: شهدا ساده زیست بوده اند و همواره نسبت به لقمه حلال توجه ویژه داشته اند، بر این اساس امروزه مسؤولان جامعه نیز باید به تأسی از سیره شهدا ساده زیستی را سرلوحه عمل خود قرار دهند.

وی با تأکید بر مسأله مخاطب شناسی از سوی پیام آوران ایثار گفت: امروز سازوبرگ دشمن از توپ و تانک به فیسبوک و فضای مجازی تغییر کرده است و ما باید با مخاطب شناسی بتوانیم در این عرصه به خوبی عمل کرده و از ارزش های دینی محافظت کنیم.

اعتماد خاطرنشان کرد: نظم و برنامه ریزی، توانمندسازی، انگیزش و معنویت چهار ضلع مکعب مدیریت جهادی است؛ اگر به این چهار ضلع عمل شود شکی نیست که همه مشکلات جامعه حل خواهد شد.

نتیجه تصویری برای علی فروزفر

دشمن به جای حمله با توپ و تانک به ارزش ها حمله می برد

علی فروزفر استاد فن سخنوری در پایان به تبیین شیوه هایی برای سخنرانی مؤثر پرداخت و گفت: یک سخنران باید در عین تواضع برای سخنرانی خود ارزش و جایگاه قائل شود.

وی با اشاره به این که جنگ و دشمنی دشمنان هنوز تمام نشده و فقط شکل آن عوض شده است، اظهار داشت: تا زمانی که ظهور به وقوع نیانجامیده است، جنگ با دشمن پایان ندارد و فقط از عرصه ای به عرصه دیگر تغییر پیدا می کند؛ دشمن امروز از جبهه جنگ نظامی به جبهه فرهنگی تغییر مکان داده است و به جای حمله با توپ و تانک به ارزش ها حمله می برد.

فروزفر خاطرنشان کرد: دشمن در زمینه از بین بردن ارزش ها بسیار حوصله به خرج می دهد تا بالاخره پس از گذشت چندین سال ارزش های ما را نابود و آرمان های پلید خودش را نهادینه کند.

استاد فن سخنوری با بیان این که پاتک جنگ ناجوانمردانه و نرمی که دشمن به راه انداخته است، دفاع فرهنگی است، ابراز کرد: همانگونه که ما در دفاع مقدس از مرزهای ایران سربلند دفاع کردیم، امروز نیز باید با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در عرصه جنگ نرم نیز دفاع جانانه کنیم تا دشمن مغلوب شود.

وی با بیان این که بخشی از دفاع فرهنگی بر عهده ایثارگران است، عنوان کرد: ایثارگران باید نقش مبلغ و ترویج کننده ارزش های فرهنگی را بر عهده گرفته و کاری کنند این فرهنگ در جامعه نهادینه شود؛ چون ایثارگران در جبهه ها حضور داشته اند، حرف ها و روایتگری های شان نیز مؤثرتر واقع خواهد شد.

فروزفر ارکان و اجزای سخنوری مؤثر را این گونه توصیف کرد: ارکان سخنوری عبارتند از استعداد، علاقه، آموزش و یادگیری و تمرین و تجربه؛ همچنین اجزای آن نیز عبارت از مقدمه، متن و نتیجه است که یک سخنور خوب باید 10 درصد کل وقت را به مقدمه، 80 درصد آن را به متن و 10 درصد باقیمانده آن را نیز به نتیجه گیری اختصاص دهد.

استاد فن سخنوری بیان کرد: کسی که در زمینه سخن گفتن و روایتگری تجربه و تمرین داشته باشد، فوق العاده می تواند اثربخش واقع شود.

وی نظم در سخنرانی را یکی از رموز موفقیت در سخنوری دانست و گفت: همه خطبا و سخنرانان تاریخ در سایه نظم در سخن بر مخاطب تأثیر گذاشته اند؛ پر واضح است که یک سخنور خوب باید هر مطلبی را به موقع و در جای خود بیان کند، زیرا اگر یک سخنرانی محتوای خوبی هم داشته باشد، اما از نظم کافی برخوردار نباشد، اثر لازم را نخواهد گذاشت./841/ز۵۰۳/س

ارسال نظرات