۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۵۷۸۱۱۸

نشست هم اندیشی پیام آوران ایثار برگزار شد

نشست هم اندیشی پیام آوران ایثار با حضور جمعی از جانبازان مبلغ عرصه تبلیغ فرهنگ دفاع مقدس در قم برگزار شد.
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صبح امروز جلسه هم اندیشی پیام آوران ایثار با حضور سیدجواد هاشمی، حمید اعتماد و علی فروزنده و همچنین جمعی از اعضای اداره پیام آوران ایثار در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برگزار شد.

یادگاران دفاع مقدس فرهنگ دفاع مقدس را به نسل چهارم منتقل کنند

بر اساس این گزارش، هاشمی در این نشست خاطرنشان کرد: امروزه دشمن تا جایی پیشروی کرده است که برخی از فرزندان شهدا و یا جانبازان از این که پدرشان شهید و یا جانباز شده است خجالت می کشند، بر این اساس ما باید کاری کنیم که جایگاه جانبازان و شهدا در جامعه برای مردم تبیین شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم از عملکرد مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) در زمینه استقبال از مرکز پیام آوران ایثار تقدیر کرد و ابراز داشت: این مدرسه تا کنون استقبال بسیار خوبی از طرح های مرکز داشته و مبلغان بسیار کارآزموده ای را برای ترویج فرهنگ شهدا به مناطق مختلف اعزام کرده است.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد: یادگاران دفاع مقدس باید به میدان آمده و با بر عهده گرفتن نقش مبلغی فرهنگ ایثار و شهادت، این فرهنگ ناب را به نسل چهارم منتقل کنند.

امضای تفاهم نامه میان اداره پیام آوران ایثار و اداره آموزش و پرورش استان قم

همچنین اعتماد نیز در ادامه با اشاره به این که اعضای اداره پیام آوران ایثار به صورت جهادی در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: این عزیزان نه پستی را اشغال کرده اند و نه حقوقی دریافت می کنند، بلکه به صورت جهادی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می کنند.

رییس اداره پیام آوران ایثار با بیان این که ما در بحث آموزش و کارگاه ها بسیار خوب عمل کرده ایم، عنوان کرد: ما باید به سوی اعزام هر چه بیشتر پیام آوران ایثار حرکت کنیم و گفتنی است که در این راستا نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی از امضای تفاهم نامه میان اداره پیام آوران ایثار و اداره آموزش و پرورش استان قم خبر داد و بیان کرد: با امضای این تفاهم نامه، پیام آوران ایثار وارد مدارس استان قم شده و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از سطح مدارس آغاز می کنند.

" دفاع فرهنگی " پاتک جنگ ناجوانمردانه و نرم است

در ادامه فروز فر با بیان این که پاتک جنگ ناجوانمردانه و نرمی که دشمن به راه انداخته است، دفاع فرهنگی است، ابراز کرد: همانگونه که ما در دفاع مقدس از مرزهای ایران سربلند دفاع کردیم، امروز نیز باید با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در عرصه جنگ نرم نیز دفاع جانانه کنیم تا دشمن مغلوب شود.

وی با بیان این که بخشی از دفاع فرهنگی بر عهده ایثارگران است، عنوان کرد: ایثارگران باید نقش مبلغ و ترویج کننده ارزش های فرهنگی را بر عهده گرفته و کاری کنند این فرهنگ در جامعه نهادینه شود؛ چون ایثارگران در جبهه ها حضور داشته اند، حرف ها و روایتگری های شان نیز مؤثرتر واقع خواهد شد.

فروزفر ارکان و اجزای سخنوری مؤثر را این گونه توصیف کرد: ارکان سخنوری عبارتند از استعداد، علاقه، آموزش و یادگیری و تمرین و تجربه؛ همچنین اجزای آن نیز عبارت از مقدمه، متن و نتیجه است که یک سخنور خوب باید 10 درصد کل وقت را به مقدمه، 80 درصد آن را به متن و 10 درصد باقیمانده آن را نیز به نتیجه گیری اختصاص دهد.

استاد فن سخنوری بیان کرد: کسی که در زمینه سخن گفتن و روایتگری تجربه و تمرین داشته باشد، فوق العاده می تواند اثربخش واقع شود./۸۴۱/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات