۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۵۷۸۱۰۹
حجت الاسلام والمسلمین سبحانی خبر داد؛

ارسال ۲۶۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی تصوف، شاخصه ها و نقدها

رییس شورای سیاستگذاری «همایش ملی تصوف، شاخصه ها و نقدها» از ارسال بیش از ۳۲۰ چکیده و ۲۶۰ مقاله به دبیرخانه این همایش خبرداد و گفت: این همایش روز ۱۹ مهرماه برگزار می شود
محمد تقی سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی رییس شورای سیاستگذاری «همایش ملی تصوف، شاخصه ها و نقدها» به همراه جمعی از اعضای شورای علمی این همایش ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی در این دیدار با بیان این که «همایش ملی تصوف، شاخصه ها و نقدها» در پاییز سال 96 کلید خورده است، اظهار داشت: این همایش به همت دفتر تبلیغات اسلامی و با همکاری پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می شود.

وی افزود: نامه نگاری مسؤولان همایش با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام یعنی isc منجر به اخذ درجه علمی پژوهشی برای این همایش شد و در ادامه تبلیغات این همایش در سطح شهر قم به صورت بنر و پوستر و همچنین در سایت های معتبر خبری انجام شد.

رییس شورای سیاستگذاری «همایش ملی تصوف، شاخصه ها و نقدها» افزود: فراخوان مقاله این همایش با استقبال چشم گیر نویسندگان و پژوهشگران و اساتید حوزه و اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها مواجه شد، ابتدا بنابراین بود که همایش در تاریخ 20 اردیبهشت 97 برگزار شود اما کثرت مقالات واصله کار را برای گروه ارزیابان دبیرخانه علمی دشوار کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست مکرر پژوهشگران برای تمدید زمان ارسال مقالات خاطرنشان کرد: در نهایت قرار بر این شد که این همایش در تاریخ 19 مهرماه سال جاری برگزار شود، از این رو مهلت ارسال چکیده آثار تا ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ و مهلت ارسال اصل مقالات تا اول مرداد ۱۳۹۷ در نظر گرفته شد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی افزود: محورهای کلی همایش عقائد و اندیشه ها، آداب و رسوم و تاریخی اجتماعی بودند و از برخی موضوعات ذیل محورها نیز می توان به توحید و تفاوت دیدگاه تصوف و تشیع، ولایت و تفاوت ديدگاه تصوف و تشیع، خاتمیت در اندیشه تصوف و مهدویت در اندیشه تصوف اشاره کرد.

وی در ادامه از ارسال بیش از 320 چکیده و 260 مقاله به دبیرخانه «همایش ملی تصوف، شاخصه ها و نقدها» خبرداد و عنوان کرد: با توجه به دغدغه های مسؤولان امر مبنی بر علمیت هرچه بیشتر مقالات، ارزیابی و داوری مقالات با دقت و بدون هیچ مسامحه ای به انجام رسید.

رییس شورای سیاستگذاری «همایش ملی تصوف، شاخصه ها و نقدها» اضافه کرد: به همین جهت بیش از 140 عدد از این مقالات در لایه های مختلف ارزیابی مردود اعلام شدند، از میان باقی مقالات، در نهایت حدود 50 مقاله برای چاپ چکیده و درج در مجموعه مقالات همایش برگزیده شدند که ان شاءالله در روز همایش یعنی 19 مهرماه از این مجموعه مقالات رونمایی و به برگزیدگان نیز جوایز نفیسی اهدا خواهد شد./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات