۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۵۷۸۰۴۷
رییس تبلیغات اسلامی اسفراین:

حیات دین و احیای امر به معروف مهم‌ترین هدف قیام حسینی بود

حجت‌الاسلام پروین با تأکید بر پرداختن روحانیان و مبلغان به فلسفه عاشورا در محافل ماه محرم، گفت: زنده نگاه داشتن دین مبین اسلام و احیای امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین اهداف قیام حسینی بود.
حجت الاسلام هادی پروین

حجت‌الاسلام هادی پروین، رییس اداره تبلیغات اسلامی اسفراین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: عشق به امام حسین (ع) عشق به همه خوبی‌ها، عشق به عدالت، آزادگی و عشق به حریت و انسانیت است.

وی به رسالت قیام امام حسین (ع) در کربلا اشاره کرد و گفت: حرکت و قیام سیدالشهدا (ع) با هدف زنده نگاه داشتن دین و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.

حجت‌الاسلام پروین با بیان اینکه جنگ امام حسین (ع) جنگ حق علیه باطل بود، اضافه کرد: قیام عاشورا قیامی الهی است که در گذر زمان تبلور و انعکاس بیشتری پیدا کرده و آموزه‌های آن روشن‌تر می‌شود.

وی در ادامه افزود: هیئات باید با محوریت روحانیان مبلغ به شعائر اسلامی و جریان عاشورا بپردازند و از بهترین برنامه‌ها در این ایام، سخنرانی در فضائل اهل بیت (ع)، زیارت عاشورا و مقتل خوانی است.

حجت‌الاسلام پروین در ادامه از برگزاری کارگاه آموزشی توجیهی مبلغات سنتی در اسفراین خبر داد و افزود: این کارگاه ویژه مبلغات سنتی بوده و پیش از آغاز ماه محرم در ۳۲ ساعت در هشت موضوع شامل قرآن آموزی، آموزش احکام، آسیب‌شناسی عزاداری، مخاطب شناسی، آسیب‌های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و آسیب‌شناسی خرافات و مهارت‌های زندگی برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این کارگاه که با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و موسسه مهدی یاوران در محل مکتب الزهرا اسفراین برگزار شد تعداد ۵۰ نفر از مبلغات سنتی این شهرستان شرکت داشتند./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات