۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۲
کد خبر: ۵۷۸۰۴۵
آیت الله اراکی:

اگر احکام و قوانین اسلامی به درستی اجرا می شد شاهد وضعیت فعلی در کشور نبودیم| سیستم سیاسی و حکومتی اسلام مسؤولانه و پاسخگو است

عضو جامعه مدرسین با بیان این که برخی روشنفکران می گویند اسلام نمی تواند پاسخگوی نیازها باشد، گفت: اسلام برای تمام شئون زندگی برنامه دارد و اگر قوانین اسلامی را درست اجرا می کردند وضع اینگونه نبود.
آیت الله اراکی آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم عزاداری شب هفتم محرم الحرام که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با بیان این که قیام امام حسین(ع) برای طلب دنیا و جاه طلبی نبود، گفت: هدف سیدالشهدا اجرا و احیای احکام الهی و برقراری امنیت اجتماعی بود.

وی به ارائه سخنان خود با عنوان میثاق امامت و قیام حسینی پرداخت و افزود: میثاق و عهدی در قرآن کریم مورد اشاره فرار گرفته که عهد امامت است، امامت عهد الهی است که به ستمگران نمی رسد.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تفاوت مومن با منافق و فاسق اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم فاسقان کسانی هستند که به عهد امامت پایبند نیستند و به آن پشت پا می زنند و در مقابل انسان های باخرد کسانی هستند که به عهد الهی وفا می کنند و پیمان الهی را نمی شکنند.

وی ادامه داد: امام عهده دار میثاق الهی است چرا که بین خدا و بندگانش پیمانی وجود دارد و اساس شکل گیری جامعه بشر و آفرینش همین پیمان است و انسان نیز این پیمان الهی را پذیرفته است.

آیت الله اراکی با بیان این که غرب خدا را هیچ کاره بشر معرفی می کند که بعد از آفرینش، بشر را رها کرده است، ابراز داشت: دعوای ما با تفکر سکولاریم این است که خدا را هیچ کاره و مانند پدر بزرگ پیر و بازنشسته می دانند، امروز مسیحیت تحت تاثیر صهیونیست ها این نگاه را ترویج می دهند و تنها رابطه بشر با خدا را احترام ظاهری می دانند.

وی عنوان کرد: اینگونه نیست که خدا بشر را آفریده باشد و به کنار برود بلکه قرآن می فرماید  خدا فرمانروا و بشر فرمانبر است، نگاه سکولاریسم می گوید خدا و دین کاری به سیاست و مسائل بشر ندارد و آن را رها کرده است، همان تحریفی که در مسیحیت صورت گرفت در اسلام اموی نیز به وجود آمد اما در اسلام ناب محمدی و علوی خدا فرمانروا است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه به تببین سیستم حکومتی اسلام پرداخت و خاطرنشان کرد: تنها سیستم حکومتی و سیاسی که در آن همه مراتب و سلسله فرمانروایان مسؤول هستند و باید پاسخگو باشند سیستم سیاسی اسلامی است.

وی اضافه کرد: پیامبران، امامان و ولی فقیه باید در برابر خداوند متعال پاسخگو باشد، سیستم حکومتی اسلام ۱۰۰ درصد پاسخگو و مسؤول است و هیچ جا از جمله دموکراسی غربی این گونه نیست و چنین سیستم دقیقی مشاهده نمی شود.

آیت الله اراکی با اشاره به برخی شبهات درباره ولایت فقیه گفت: پیامبران و امامان جانشینان خداوند متعال درزمین هستند که در زمان غیبت این مسؤولیت مهم بر عهده ولی فقیه است؛ اگر ولی فقیه نداشته باشیم خدا چگونه فرمانروایی می کند؟ آیا  می توان گفت که فرمانروایی خداوند متعال در دوران غیبت تعطیل می شود؟

وی افزود: کسانی که قائل به ولی فقیه نیستند چه بخواهند و چه نخواهند راه مسیحیتی را در پیش می‌گیرند که می گوید خدا بازنشسته شده و بشر را رها کرده است. تمام گرفتاری ها و محرومیت های بشر این است که می خواهد در مملکت خدا زندگی کرده و نافرمانی کند، این تضادی که انسان به وجود می آورد منشأ گرفتاری های بشر است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به مشکلات کشور اظهار داشت: گرفتاری های کشور نیز همینگونه است چرا که خیال می کنیم دین و احکام شرعی کافی نیست در حالی که اگر مقید به احکام می شدیم وضعیت کشور اینگونه نبود.

وی ادامه داد: روشنفکران و تکنوکرات ها با عناوین مختلف مسائلی را مطرح می کنند که اسلام نمی تواند به عنوان مثال در مسأله اقتصاد و بانک ها پاسخگو باشد یا اگر هم جنین صحبتی مطرح نشود احکام و قوانین را بد اجرا می کنند، در حالی که اسلام برای همه شئون زندگی بشر برنامه دارد و اگر قوانین اسلامی را اجرا می کردند وضع اینگونه نبود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که قانونی که در کشور تصویب می شود باید اجرا کرد، ابراز داشت: حتی اگر قانون بد خوب اجرا شود بهتر از این است که قانون خوب را بد اجرا کنیم، از مهمترین مشکلات این است که برخی مجریان پایبند به قانون نیستند و قانون گریزی می کنند.

وی عنوان کرد: حرمت قانون زمانی تضعیف شد که مقامات رسمی مملکت از محکوم قضایی استقبال کردند، در حالی که حتی اگر فردی کسی را مجرم نمی داند باید به قانون احترام بگذارد،  یکی از کارهایی که مسؤولان باید انجام دهند این است که در اجرای قوانین و پایبندی به آن جدی باشند./1323/

ارسال نظرات