۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۵۷۸۰۳۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

خلقت وجود شیعیان برگرفته از نور آفرینش اهل بیت است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خلقت وجود شیعیان برگرفته از نور آفرینش اهل بیت(ع) است، گفت: انسان با اجتناب از گناهان باطنی و ظاهری می‌تواند به حقایق عالم دست یابد.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز به مناسبت دهه اول ماه محرم در حسینیه هدایت به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بحث نور در آیات و روایات مطرح شده است و در بین دانش و دانشمندان قرن اخیر نیز از مباحث بسیار مهم به شمار می‌رود که مورد توجه اندیشمندان قرار گرفته است.

وی افزود: مجموعه آیات و روایات و سخن دانشمندان امروز درباره نور به یک کلمه می‌رسد البته حقیقت آن یک کلمه هم برای احدی تا الان روشن نشده است و دانشمندان بیان می‌کنند ما می‌توانیم حجم، طول، و سرعت آن را بسنجیم اما حقیقت برای ما قابل سنجش نیست، زیرا ظاهر را می‌توانیم بگوییم اما از گفتن حقایق باطن آن عاجز هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به کلام پیامبراکرم(ص) مبنی بر اینکه دلهایی که خانه اهل بیت(ع) است ظرف‌های الهی بر روی زمین هستند، ابراز کرد: دلهایی که مظروف اهل بیت(ع) نیستند براساس آیات قرآن آن دلها از سنگ هستند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امسال ماه محرم در فضای مجازی مطالبی از سوی برخی افراد ضد اهل بیت(ع) نوشته می‌شد و می‌گفتند محرم نه! که خوشبختانه همه آنها با حضور مردم در مجالس عزاداری امام حسین(ع) خنثی شد و نشان دادند که عزاداران حسینی تا قیامت خواهند گفت امام حسین(ع) آری! چون دلشان ظرف اهل بیت(ع) است.

وی اضافه کرد: خداوند می‌فرماید: این سنگ دلان در همه ادوار درصدد خاموش کردن نور الهی هستند و در مقابل من نیز با قرار دادن نور الهی در قلب مومنان این نور را گسترش می‌دهم؛ این کلام که می‌گویند محرم نه! حرف سقیفه، طاغوتیان تاریخ و دشمنان صهیونیستی است. این حرف باطل به جایی نمی‌رسد چون امام حسین(ع) نور الهی است و کسی نمی‌تواند این نور را خاموش کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه حقیقت نور کمال مطلق است، گفت: حقیقت نور را کسی نمی‌تواند بفهمد اما براساس روایات شروع خلقت با نور بوده و سپس این نور به چند قسمت تقسیم شده و بعد مایه اولیه جهان شکل گرفت و پدیده به وجود آمد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: به نقلی در این صد سال اخیر عالمی به مایه علمی آخوند خراسانی نیامده است و پر جمعیت‌ترین جلسه درس برای ایشان بود آن هم در زمانی که جمعیت شیعه و جمعیت روحانیان بسیار کم بودند اما می‌گویند همه 700 نفری که در جلسه درس جناب آخوند شرکت می‌کردند مجتهد بودند.

این خطیب مشهور اضافه کرد: از شاگردان دوره سوم و چهارم ایشان می‌توان آیات‌ بروجردی، حکیم و شاه آبادی را نام برد اما آخوند خراسانی پس از مرگ در مکاشفه‌ای بیان می‌کنند با این همه تدریس و تربیت شاگرد اصلا امام حسین(ع) را آنگونه که باید می‌شناختم نشناختم.

وی افزود: قرآن و اهل بیت(ع) حقیقت است همه حقایق عالم را امام علی(ع) می‌دانستند از این رو زمانی که مقداری از این حقایق را به جناب کمیل بیان کردند کمیل در جا جان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه با کنار زدن گناهان ظاهری و باطنی می‌توان به حقیقت عالم دست یافت، گفت: پیش از اینکه آفرینش را خداوند خلق کند نور 14 معصوم(ع) را خلق کرد و پس آن بزرگواران شیعیان خلق شدند از این رو زمانی که دشمنان به شیعیان می‌گویند دست از اهل بیت(ع) بردارید آنان این کار را نمی‌کنند زیرا شیعیان به نور اهل بیت(ع) متصل هستند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ذات تمام هستی نور است، اظهار داشت: اگر کسی لیاقت نشان دهد خداوند او را به ذکرالله که اهل بیت(ع) هستند نزدیک می‌کند./۸۱۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات