۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۵۷۸۰۳۱
امام جمعه سرایان:

عزاداری‌ها و سخنرانی‌ها باید با اخلاص باشد

امام جمعه سرایان گفت: اساس کار در هیئات مذهبی تنها مداحی و شور نباشد بلکه اساس موعظه است؛ عزاداری‌ها و سخنرانی‌ها باید با اخلاص باشد و آن مداحی که با اخلاص باشد تاثیرگذار است.
نجمی پور

حجت الاسلام احمد نجمی پور، امام جمعه سرایان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی اظهار داشت: بسیاری از آسیب‌های هیأت‌های مذهبی رقابت است که هیئات مذهبی به جای رفاقت تلاش می‌کنند با هم رقابت داشته باشند.

وی گفت: برخی گمان دارند هزینه‌ای بیشتری کنند مورد توجه اهل بیت(ع) قرار ‌می‌گیرند اما اینگونه نیست و باید کار را برای خدا انجام بدهیم.

امام جمعه سرایان با بیان اینکه رسانه‌ها نقش موثری برای از بین بردن این رقابت‌ها در میان هیأت‌ها دارند، افزود: باید در میان هیأت‌ها همدلی و وحدت وجود داشته باشد.

حجت الاسلام نجمی‌پور تصریح کرد: ماه محرم تنها 10 روز نخست نیست و باید در تمام این ماه عزاداری‌ها پررنگ باشد و حداقل ماهی دو بار در کنار هم بنشینیم و فضائل اهل بیت(ع) گفته شود.

وی با بیان اینکه منابر یکی از مکان‌هایی است که باید مسائل اخلاقی گفته شود تا نسل جوان با شور و هیجان در هیأت‌ها شرکت کنند، ادامه داد: امام حسین(ع) برای نماز و امر به معروف و نهی از منکر شهید شدند و باید این مسأله برای جوانان تبیین شود.

امام جمعه سرایان خاطرنشان کرد: عزاداری‌ها تنها اشک ریختن نیست و باید عزاداری‌ها سنتی باشد و در هیأت‌های مذهبی خرافات و بدعت‌ها وجود نداشته باشد.

حجت الاسلام نجمی‌پور با بیان اینکه بسیاری از هیئات بیشتر به شور و هیجان توجه می‌کنند و به سخنرانی توجهی ندارند، اظهار کرد: اساس عاشورا گریه و اشک ریختن نیست بلکه باید این اشک و گریه ما را از خواب غفلت بیدار کند.

وی افزود: اساس کار در هیئات تنها مداحی و شور نباشد بلکه اساس موعظه است؛ عزاداری‌ها و سخنرانی‌ها باید با اخلاص باشد و آن مداحی که با اخلاص باشد تاثیرگذار است./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات