۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۵۷۸۰۲۴
آیت الله توکل:

رسانه ها ابعاد ساده زیستی رهبر انقلاب را تبیین کنند| پرهیز از اشرافی گری، مردم را به آینده نظام امیدوارتر می کند

نماینده خبرگان با تأکید بر لزوم ساده زیستی مسؤولان، زندگی رهبر انقلاب را الگویی از ساده زیستی دانست و گفت: اگر مردم ابعاد ساده زیستی رهبر معظم انقلاب را بدانند، به امکانات زندگی خود اکتفا خواهند کرد.
آیت الله توکل

آیت الله سید رحیم توکل در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین آسیب های گرایش به تجمل و اشرافی گری مسؤولان پرداخت و با اشاره به حدیث  «الناس علی دین ملوکهم» گفت: وقتی مسؤولان جامعه گرایش به تجمل و اشرافیت داشته باشند، مردم جامعه نیز از آن ها الگو برداری کرده و دیگر حامی مظلومان و محرومان نخواهند بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وقتی مسؤولان از ساده زیستی فاصله گرفته و به صورت اشرافی زندگی کنند، مردم نیز در این مسیر قرار گرفته و به درآمد خودشان اکتفا نمی کنند؛ هنگامی که این اتفاق بیفتد، شخص ناچار است برای رسیدن به زندگی های اشرافی و تجمل گرایانه دست به حرام خوری بزند.

وی با اشاره به این که گرایش به اشرافیت از سوی مسؤولان هزینه های سنگینی را برای نظام به همراه دارد، ابراز کرد: هنگامی که اشرافی گری در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود، مردم دیگر با زهد، تقوا، مبارزه با ظالم، قناعت و مواردی از این دست کاری ندارند، در نتیجه همه آن ارزش هایی که انقلاب به دنبال آن بوده است، از بین می رود.

آیت الله توکل خاطرنشان کرد: از سوی دیگر هنگامی که مردم مشاهده کنند مسؤولان همانند آن ها زندگی می کنند و ساده زیست هستند، شکی نیست که دلگرم شده و با امید به آینده نظام در مسیر انقلاب حرکت می کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: اگر رسانه ها بتوانند ابعاد ساده زیستی زندگی رهبر معظم انقلاب را برای مردم روشن کنند تا بدانند که شخصی که در رأس همه امور است، در سراسر زندگی ایشان زهد و تقوا و ساده زیستی وجود دارد، دیگر نسبت به آینده نظام ناامید نخواهند بود؛ علامه حسن زاده آملی که خود اهل کشف و شهود است فرمودند «من سه بار به تمام عمر رهبر نگاه کردم، در تمام عمر رهبر انقلاب اندازه هسته خرما هم دنیاگرایی ندیدم».

وی مطرح کرد: اگر مردم ابعاد ساده زیستی رهبر معظم انقلاب را بدانند، بدون شک به کمترین امکانات زندگی خود اکتفا خواهند کرد و دیگر از کسی الگو نخواهند گرفت./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات