۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۵۷۸۰۲۳
آیت الله توکل در گفت وگو با رسا:

مراسم عزاداری برای نهادینه سازی فرهنگ مبارزه با ظلم است| هیأت های سکولار امام حسینی نیستند

نماینده خبرگان با بیان این که یکی از کارکردهای منبر و مراسم های عزاداری نهادینه سازی فرهنگ مبارزه با ظلم و استکبار است، گفت: یک منبر و هیأت تراز اسلامی نمی تواند از چارچوب محورهای اهداف امام حسین(ع) خارج شده و صرفا به جنبه عزاداری بپردازد.
آیت الله توکل

آیت الله سید رحیم توکل در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که یکی از کارکردهای منبر و مراسم های عزاداری نهادینه سازی فرهنگ مبارزه با ظلم و استکبار جهانی است، گفت: یک منبر و یا هیأت تراز اسلامی نمی تواند از چارچوب محورهای اهداف امام حسین(ع) خارج شده و صرفا به جنبه عزاداری بپردازد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که یکی از شاخصه های قیام امام حسین(ع) مبارزه با ظلم و امر به معروف بود، اظهار داشت: اگر یک هیأت خود را  منسوب به امام حسین(ع) می داند، باید شاخصه های قیام ایشان را نیز به خوبی درک کند و بداند که حضرت برای قیام خود چه اهدافی را ترسیم کرده اند تا در همین راستا ادامه دهنده راه ایشان باشد.

وی افزود: هیأت هایی که سکولار هستند و کاری به مسائل روز ندارند امام حسینی نیستند و در مسیر ایشان قرار ندارند، بلکه راه هوای نفس خود را پیشه کرده اند.

آیت الله توکل به تبیین آسیب های منابر و هیأت های سکولار پرداخت و ابراز کرد: همراهی با ظالم، سکوت در برابر ظلم و قرار گرفتن در مسیر باطل از جمله آسیب هایی است که هیأت ها و منابر سکولار در پی دارند؛ جوانان به این هیأت ها رفته و فریب ظاهر آن ها را می خورند و پس از گذشت مدتی دیگر نسبت به مسائل روز جامعه و سیاست بیگانه شده و دیگر در برابر ظلم ها و ناله های مظلومان عالم راه بی تفاوت شدن را در پیش می گیرند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که سکولار نبودن منابر و هیأت ها سبب تقویت روحیه انقلابی گری مردم خواهد شد، عنوان کرد: هنگامی که افراد وارد هیأت هایی می شوند که مسائل روز جامعه را مطرح کرده و موضع گیری انقلابی دارند، بدون شک در می یابند که امام حسین(ع) مظهر «هیهات من الذلة» بوده اند و آن ها نیز به تبع در برابر ظلم ظالمان و استکبار جهانی سکوت نخواهند کرد و نسبت به ناله مظلومان بی تفاوت نخواهند بود.

وی افزود: اساساً انقلاب ما ریشه در عاشورا دارد، زیرا این انقلاب شکل گرفت تا با مردم با ظالمان و طاغوتیان همراه نشوند و به تبعیت از امام حسین(ع) با ظلم آن ها کنار نیایند./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات