۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۵۷۸۰۲۲
آیت الله صدیقی:

مسؤولان از ساده زیستی امام راحل و رهبر معظم انقلاب الگو بگیرند

امام جمعه موقت تهران با بیان این که مسؤولان مملکت باید ساده زیست باشند تا بتواند درد مردم را درک کند، گفت: مسؤولان ما باید در ساده زیستی از امام راحل و رهبر معظم انقلاب الگو بگیرند.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسمی که امروز در مسجد جامع بازار برگزار شد، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم از انسان به عنوان خلیفه و جانشین خود در زمین یاد می‌کند.

وی افزود: امام سجاد(ع) در صحیفه نورانی سجادیه از جمله رذایلی که از شر آن به خداوند پناه می‌برد حسد را نام می‌برد که جامعه را به سوی تمامی زشتی‌ها و آلودگی‌ها از جمله جنگ، قتل و غارت می‌کشاند.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: امروز ربا، کلاهبرداری و رشوه زندگی مردم را در تنگنا و سختی قرار داده است؛ ما برای رسیدن به هر چیزی حرص و طمع داریم اما برای رسیدن به خدا هیچ علاقه ای نداریم.

وی افزود: خداوند متعال در حدیث قدسی می‌فرماید من با بنده ام به گونه‌ای مهربان هستم گویا او تنها بنده من است اما او با من به گونه‌ای نامهربان است که گویا به جز من خدای دیگری دارد.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: حاصل چنین خدانشناسی‌هایی، وجود مسؤولان رشوه خوار و رانت خوار است؛ یک سری بازاری‌های تازه به دوران رسیده و محتکر که زندگی را بر مردم سخت کرده‌اند اهل نماز و خداشناسی نیستند.

وی بیان داشت: حضرت یعقوب(ع) به علت حسد برادران حضرت یوسف(ع) چهل سال از فرزندش دور ماند و در فراق او اشک ریخت.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: جامعه امروز ما نیز اگر دچار گرانی و اوضاع نابسامان اقتصادی شده است، به علت حسادت عده‌ای است که نمی‌توانند مردم را در آسایش و آرامش ببینند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسؤولان مملکت باید ساده زیست باشند تا بتواند درد مردم را درک کند؛ مسؤولان ما باید در ساده زیستی از امام راحل و مقام معظم رهبری الگو بگیرند که با سادگی در زندگی فرزندانی تربیت کرده‌اند که هر یک مفسر قرآن کریم هستند./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات