۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۷۸۰۱۰

چند خبر کوتاه از خوزستان

تشییع پیکر ۹ شهید گمنام، برگزاری مراسم زیارت عاشورا در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی امیدیه، برگزاری مسابقه عکس محرم در شهرستان امیدیه و اعلام جزئیات جشنواره شعر رضوی به زبان عربی چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، پیکر 9 شهید گمنام دوران دفاع مقدس فردا با حضور عزاداران حسینی در شهرستان اهواز تشییع می شود.

مراسم تشییع پیکر شهدا فردا از حسینیه عاشقان ثارالله آغاز و از میدان شهدا، پل سفید و فرمانداری اهواز گذر خواهند کرد البته پس از آغاز مراسم تشییع قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) صورت خواهد گرفت.

همچنین مراسم وداع امشب در حسینیه ثارالله، بین الحرمین کیانپارس، زیتون کارمندی، حصیرآباد و شهرستان کارون برپا خواهد شد.

برگزاری مراسم زیارت عاشورا در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی امیدیه

مهدی درویش، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی امیدیه گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و گرامیدشت یاد و خاطره سالار شهیدان و 72 تن از یاران با وفایش با برگزاری مراسم زیارت عاشورا در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان امیدیه گرامی داشته شد. 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی امیدیه افزود: این مراسم با حضور رفیعی فرماندار شهرستان امیدیه و دیگر مسئولان محلی این شهرستان برگزار شد.  

از سوی دیگر رفیعی، فرماندار امیدیه در این مراسم با بیان اینکه خواندن زیارت عاشورا سبب پیوند معنوی با اهل بیت و الهام گرفتن از سیره آن بزرگواران می‌ شود، عنوان داشت: فلسفه قیام اباعبدالله احیاء امر به معروف و نهی از منکر بود و باید رفتار و اعمال ما نشان دهنده پیروی ما از راه حسین باشد.

برگزاری مسابقه عکس محرم در شهرستان امیدیه

مهدی درویش رییس اداره فرهنگ و ارشاد امیدیه گفت: گسترش فرهنگ عاشورایی در فضاهای ارتباطی جدید همچون فضای مجازی که امروز مورد استفاده بیشتر جوانان و خانواده‌ها قرار گرفته است این فرصت را به وجود می آورد تا ضمن استفاده از این ظرفیت بتوانیم بهترین استفاده را در جهت مشارکت جوانان و اقشار مختلف جامعه در خلق و ثبت لحظات عاشورایی شهرستان امیدیه بکار ببریم.

وی افزود: حفظ فرهنگ و آداب و رسوم در شکل عزاداری مناطق مختلف تنها با ثبت و ضبط آن امکان پذیر است و برگزاری چنین برنامه‌ هایی در این راه می ‌تواند کمک شایانی داشته باشد.

درویش در ادامه اظهار داشت: مسابقه عکس محرم به همت کانون فرهنگی هنری امام خمینی (ره) مسجدجامع و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان امیدیه برگزار می‌ شود و در این مسابقه هیچ محدویت سنی و همچنین محدودیت برای ابزار عکسبرداری در نظر گرفته نشده است و آثار رسیده پس از داوری در اربعین حسینی به صورت نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، علاقه ‌مندان می‌توانند حداکثر 5 عکس خود را با درج زمان و مکان عکس که از محرم سال 97 گرفته شده باشد بر روی لوح فشرده به کانون امام خمینی (ره) تحویل و یا از طریق پیام رسان‌ها به شماره 09165120456 تا تاریخ 10/7/97 ارسال کنند.

اعلام جزئیات جشنواره شعر رضوی به زبان عربی

سید کریم موسوی معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: نشست هم‌ اندشی تنظیم آثار ارسالی به دبیرخانه نهمین جشنواره بین‌ المللی شعر رضوی به زبان عربی یادمان دعبل خزاعی، در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد.

وی افزود: در این جلسه آثار ارسالی که از داخل و خارج از کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود توسط هیات بازبینی مورد بررسی قرار گرفت.

موسوی خاطرنشان کرد: نهمین جشنواره بین ‌المللی شعر رضوی به زبان عربی با استقبال چشمگیری از جانب شعرای کشورهای لبنان، سوریه، عراق، یمن، بحرین، مصر، سوئد و عربستان روبرو شده است که در مقایسه با سال ‌های گذشته این حضور و استقبال کاملا محسوس و ملموس است.

لازم به ذکر است، نهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی از سری برنامه‌ های شانزدهمین جشنواره بین‌ المللی امام رضا (ع) در استان خوزستان است در آبان ‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات