۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۵۷۷۹۸۰

ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی تشریح شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی به تشریح ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان پرداخت.
عزت الله جعفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار عزت‌الله جعفری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز به تشریح ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان پرداخت و اظهار داشت: همزمان با 31 شهریور رژه نیروهای مسلح مستقر در استان همزمان با تبریز در تمامی شهرستان‌ها برگزار می شود.

وی با اشاره به عناوین روزهای این هفته گفت: «علم و فناوری و تجلیل از سربازان نخبه»، «همبستگی و دفاع ملی»، «انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی»، «اقتصاد مقاومتی تولید ملی»، «شهیدان ایثارگران و فخرآفرینان»، «ولایتمداری زنان و خانواده» و «فرماندهان و عزت مداران و پیشکسوتان» عناوین روزهای هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

سردار جعفری افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس در مجموعه پارک شمیم پایداری به همت بسیج و سپاه عاشورای استان را از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته برشمرد و خاطرنشان کرد: زنگ مقاومت و ایثار در مدارس شاهد، برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی با موضوع دفاع مقدس در کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز جزو برنامه‌ها قرار دارد.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح استان، مراسم غبار روبی مزار شهدا، همایش فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری دومین یادواره ۲۶۹ زن شهید، برگزاری مسابقات ورزشی و برپایی نمایشگاه‌های دفاع مقدس در سطح مدارس و دانشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از فعالیت ۱۶ کمیته تخصصی در روند برگزاری هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: تدوین دانش‌نامه‌ دفاع مقدس در استان با شناسایی ۸۰۰ مدخل و به صورت آکادمیک در حال پیگیری است و در طول سال نیز طبق برنامه‌های از پیش تعیین شده آثار حوزه ادبیات پایداری منتشر می‌شود.

سردار جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که مردم تبریز این روزها میزبان پیکر مطهر ۹ شهید گمنام دفاع مقدس هستند، اطهار داشت: برنامه شبی با شهدا امشب در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد و فردا پس از تشیع شهدا، پیکرهای مطهر به تهران بدرقه خواهند شد.

وی دوران هشت سال دفاع مقدس را تکرار تاریخ عاشورا دانست و گفت: رزمندگان جنگ تحمیلی ثابت کردند که نخواهند گذاشت ولایت و رهبری تنها بماند، نین ایام مقدس فراموش شوند زیرا جنگ تحمیلی مردمی‌ترین جنگ تاریخ بشریت شناخته می شود./935/پ204/ب1

ارسال نظرات