۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۵۷۷۹۵۱
حجت‌الاسلام راشد یزدی:

مسؤولان ضعیف‌ترین افراد جامعه را در نظر بگیرند

حجت‌الاسلام‌ راشد یزدی با بیان اینکه در اسلام به مردم اهمیت زیادی داده شده است، گفت: مسؤولان باید ضعیف‌ترین افراد جامعه را در نظر بگیرند.
حجت الاسلام راشد یزدی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام کاظم راشد‌یزدی در ششمین شب از ماه محرم در جمع عزاداران حسینی در حسینیه ثارالله کرمان با بیان اینکه هر انقلابی از لحاظ جامعه‌شناسی دارای چهار رکن است که مانند چهار ضلع مربع مانند هم هستند اظهار داشت: عناصر انقلاب مردم، رهبری، تداوم و هرز نرفتن مردم است.

وی با اشاره به اینکه مردم در اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند گفت: آیه آخر سوره توبه، پیامبر(ص) را به بشر معرفی می‌کند که در آن پنج بار اسم مردم آمده است و خداوند در قرآن می‌فرماید پیامبر(ص) از مردم و برای مردم است و این بهترین‌ راه ورود به قلوب مردم است.

حجت الاسلام راشدیزدی با ابراز اینکه در جنگ احد زمانی که عده‌ای از سپاهیان پیامبر(ص) به‌ طمع غنیمت حرف پیامبر(ص)‌ را اجرا نکردند و تنگه را رها کردند و باعث‌ شدند مسلمین شکست بخورند خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) بسیار اندوهگین ‌و ناراحت شدند که آیه نازل شد‌ که "پیامبر(ص) برای چه اندوهگین هستی؟ من آنها را می‌بخشم و تو هم برای آنها طلب استغفار کن".

وی با تاکید به اینکه در جزو جزو ‌دین اسلام مردم اهمیت‌ دارند گفت: پیامبر(ص) که وحی الهی برایش نازل می‌شد و با خداوند در ارتباط بود و به مشورت با‌‌‌ مردم نیاری نداشت اما خداوند پیامبر‌(ص) را به این امر سفارش کرده است که ‌نشان‌دهنده اهمیت مردم است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اظهار اینکه حضرت امیرالمؤمنین(ع‌) در فرمان حکومتی که برای مالک‌اشتر می‌فرستد می‌فرماید که زمانی که نماز می‌خوانی رعایت حال ضعیف‌ترها را بکن.

وی با تأکید به اینکه "از نظر اخلاقی انسان نیستیم زمانی که در شادی انسان‌ها شاد نشویم و از رنج و سختی آنها ناراحت نباشیم" اضافه کرد: پیامبر(ص) می‌فرماید اگر قصد سنجش اسلام ‌خود را دارید انسان‌ بودن خود را بیازمایید.

حجت الاسلام راشدیزدی با بیان اینکه معیار سنجش انسانیت انسان‌ها این است که اگر مشکلی برای کسی به وجود آید همه ناراحت شوند افزود: خداوند می‌فرماید ‌«اگر کسی در جایی ندای کمک سر دهد و جوابش‌ را ندهید مسلمان نیستید».

وی با ابراز اینکه اگر کسی بتواند مشکلی از مسلمانی را حل کند و این کار را نکند خداوند در روز قیامت جواب او را نمی‌دهد گفت: باید نسبت به جامعه خود حساس باشیم.

این سخنران مذهبی با تصریح به اینکه اگر ظلمی را در جایی ببینیم و به‌پا نخیزیم در روز قیامت نمی‌توانیم جواب آن را بدهیم اضافه کرد: حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) توانستند گرسنه بمانند اما نتوانستند گرسنه ببینند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات