۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۷۷۹۴۸
مدیر مدرسه علمیه امام علی ساری:

روزمرگی خطر بزرگی برای رشد و تحول در حوزه است

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با اشاره به این که متأسفانه برخی مدارس علمیه دچار روزمرگی هستند و این خطر بزرگی برای رشد و تحول در حوزه است، گفت: مدرسه ای که در حوزه فرهنگی، اخلاقی و تربیتی برنامه محور گام برندارد به طور حتم با آسیب جدی مواجه خواهد بود.
حوزه علمیه

حجت الاسلام لسانی، مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، بر ضرورت تقویت برنامه های تهذیبی و تربیتی در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: متأسفانه آن طور که انتظار می رود این برنامه ها در مدارس مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که بخش مهمی از وقت مدیران و اساتید صرف کارهای آموزشی و اجرایی مدارس می شود، افزود: به همین دلیل به مباحث تهذیبی و تربیتی در مدارس علمیه کمتر پرداخته می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با اشاره به این که متأسفانه برخی مدارس علمیه دچار روزمرگی هستند و این خطر بزرگی برای رشد و تحول در حوزه است، تصریح کرد: مدرسه ای که در حوزه فرهنگی، اخلاقی و تربیتی برنامه محور گام برندارد به طور حتم با آسیب جدی مواجه خواهد بود.

وی با تأکید بر این که مدیران، اساتید و طلاب باید بی حالی و بی توفیقی را کنار بگذارند و با جدیت و روحیه انقلابی به میدان بیایند، خاطرنشان کرد: تنها شعار دادن و برنامه تعریف کردن دردی را از حوزه دوا نمی کند بلکه باید در کنار تدوین برنامه به فکر عملیاتی و اجرایی شدن آن در مدارس باشیم.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با اشاره به این که مردم پیامبر و ائمه معصومین(ع) را ندیدند و در دوران فعلی علما و روحانیان را الگوی دینی و رفتاری خود قرار می دهند، خاطرنشان کرد: مردم امروز روحانیت وارثان و ادامه دهندگان راه ائمه می دانند پس نباید به گونه ای رفتار کرد که خدای ناکرده به پای ائمه معصومین(ع) نوشته شود.

حجت الاسلام لسانی با تأکید براین که مردم باید با دیدن طلبه و روحانی نسبت به دین و ارزش های اسلامی ذهنیت مثبتی پیدا کنند و به جذب اسلام شوند، تصریح کرد: نباید رفتار، اعمال و اخلاق یک طلبه و روحانی به گونه ای باشد که مردم از دین و ارزش های الهی زده نشوند و فرار کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری در ادامه سخنان خود با تأکید براین که هدف اصلی حوزه باید کیفیت باشد نه کمیت، افزود: همه برنامه های ما در حوزه باید منطق قرآنی داشته باشد.

حجت الاسلام لسانی در بخش پایانی سخنان خود اخلاق را یک علم عملی دانست و گفت: این مسأله مهم پیش از این که یک موضوع نظری و تئوری باشد در عمل باید از سوی مدیران و اساتید حوزه نشان داده شود./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات