۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۵۷۷۹۲۸
نماینده ولی فقیه در اردبیل:

مشکل اقتصادی جامعه ریشه در فرهنگ دارد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: مشکلات اقتصادی جامعه ریشه در فرهنگ دارد که اگر در همه کارها و برنامه‌ها وجدان کاری و احساسات جمعی داشته باشیم، می‌توانیم فرهنگ کار را در جامعه تقویت کنیم.
آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید حسن عاملی در جلسه شورای اداری شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: مشکلات اقتصادی جامعه ریشه در فرهنگ دارد زیرا وجدان کاری و کارهای فرهنگی چندان در جامعه تقویت نشده است.

وی افزود: تصویب منطقه آزاد تجاری و تحولات حوزه کشاورزی و استفاده مفید از مرز  باعث توسعه منطقه خواهد شد از این رو آینده شهرستان بیله‌سوار بسیار روشن است و سعی خواهیم کرد در کنار مردم و دولت از سرمایه‌گذاری در شهرستان و استان استقبال و حمایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: اگر در همه کارها و برنامه‌ها وجدان کاری و احساسات جمعی داشته باشیم، می‌توانیم فرهنگ کار را در جامعه تقویت و  مشکلات اقتصادی را به راحتی حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه سمت امام جمعه وظیفه خطیری است ادامه داد: نماز جمعه جریانی تربیتی و فرهنگی است؛ چنان که سوره‌ای از قرآن به نماز جمعه اختصاص یافته و بزرگترین فضای سالم معنوی اجتماع نماز جمعه است.

آیت‌الله عاملی با اشاره به اینکه نماز جمعه، نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است و باید شکوه‌مندتر و پرمحتواتر اقامه شود گفت: خانواده‌ها با سوق دادن فرزندان به مساجد و نماز جماعات نقش مؤثری در تربیت و تحکیم بنیان خانواده ایفا می‌کنند .

وی بیان کرد: برپایی مطلوب نمازجمعه، سبب کاهش آسیب‌ به ویژه در مسائل اجتماعی می‌شود و بر این اساس لازم است مسئولان به عنوان خدمتگذاران مردم در صف نخست نماز عبادی و سیاسی جمعه حضور داشته باشند.

منبع: فارس

ارسال نظرات