۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۷۷۹۱۹
استاد حوزه علمیه:

نتیجه دنیا طلبی غفلت از آخرت است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه افعال و رفتار انسان باید به گونه‌ای باشد که محبوب امام حسین(ع) شود، گفت: نشانه دلبستگی به دنیا آن است که انسان همه فرصت‌های خودش را به کسب مواهب دنیا بدهد و از آخرت غافل باشد.
غیاث

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غیاث استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد امیر، گفت: مقوله دوست داشتن ائمه اطهار(ع) بخصوص امام حسین(ع) به دو صورت قابل تصور است.

وی افزود: نخست اینکه ما بگوییم امام حسین(ع) را دوست داریم و صورت دیگر آن است که بگوییم امام حسین(ع) ما را دوست دارد. محتوای دین و آیات قرآنی ما را به دومی تشویق می‌کند تا بیشتر روی آن سرمایه گذاری شود.

حجت الاسلام غیاث اظهار داشت: خداوند می‌فرماید: اگر محب پرودگار هستید نباید در این نقطه باقی بمانید بلکه باید به سوی محبوب الله شدن حرکت کنید؛ انسان اگر طوری زندگی کند که خداوند دوست دارد محبوب الله می‌شود.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: مهمترین شاخصه‌ای که می‌تواند ما را محبوب امام حسین(ع) قرار دهد تنظیم رابطه ما با دنیا است؛ بنابراین ما باید از مجموعه امکاناتی که خداوند از ابتدای تولد تا هنگام مرگ قرار داده بهترین استفاده را ببریم.

وی عنوان کرد: پیوستگی به دنیا واجب است دلبستگی به دنیا جایز نیست و حرام است. کسانی محبوب امام حسین(ع) هستند که دل به دنیا نبندند و راه را در دنیا به درستی بیابند.

حجت الاسلام غیاث در ادامه اظهار داشت: کسانی که اهل رشوه، رباخواری، اختلاس، گران فروشی و حقوق‌های نجومی هستند محبوب امام حسین(ع) نیستند چون راه را بی‌راهه می‌روند؛ بنابراین انسان باید مسائل را از راه خودش بیابد.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: کسی که از راه به قدرت رسید باید دست بینوایان را بگیرد در غیر این صورت مشخص است که دنیا محبوب اوست. نشانه دلبستگی به دنیا آن است که انسان همه فرصت‌های خودش را به کسب مواهب دنیا بدهد و از آخرت غافل باشد.

وی بیان داشت: یکی از بزرگ‌ترین راه‌ها برای رسیدن به کمال دوست داشتن امام حسین(ع) اما نباید به این مهم اکتفا شود و باید انسان کاری کند که خودش محبوب امام حسین(ع) شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات