۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۷۷۸۹۹
نماینده مردم تبریز:

توجه مناسبی به مسأله آموزش وجود ندارد

فرهنگی با بیان این‌که همه تحولات مورد انتظار در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و علمی کشور تنها با توجه به دانشگاه‌ها ممکن خواهد شد، گفت: توجه مناسبی نه در مجلس و نه دولت، در شأن آموزش وجود ندارد.
محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اهمیت مقوله آموزش و پژوهش در کشور اظهار داشت: دانشگاه سرچشمه همه تحولات جامعه است.

وی با اشاره به نگرش عالی رهبر معظم انقلاب اسامی نیست به مسأله تولید علم و ثروت خاطرنشان کرد: متأسفانه مشابه این دیدگاه در سایر نهادهای نظام وجود ندارد، به عبارت دیگر ادعا داریم که توجه مناسبی نه در مجلس و نه دولت، در شأن آموزش وجود ندارد و سرعت عملی دیده نمی‌شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه در اوایل دور جدید مجلس طرحی برای دانشگاه و آموزش داده شد که سرعتی در اجرای آن دیده نمی‌شود، افزود: معتقدم با توجه به آموزش و حرکت با تکنولوژی‌ و همچنین روش‌های جدید آموزش در جامعه، می‌توان اصلاحات را ایجاد کرد.

وی دانشگاه فرهنگیان را بستری مناسب برای تعالی علمی و فناوری کشور دانست و افزود: معلمان در طول دهه‌های گذشته با حقوق پایین و کمترین امکانات سعی بر تسلط به موضوعات و روش‌های جدید داشتند، امید است دانشگاه فرهنگیان در تراز نام آذربایجان و ایران بوده و معلمانی در سطح انقلاب و ایران پرورش دهد.

همچنین محمداسماعیل سعیدی، دیگر نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان بردارنده افرادی است که عاشق علم و تربیت بوده و عاشق مجاهدت برای عزت انقلاب و اسلام هستند، امید است حمایت‌های لازم از دانشگاه فرهنگیان شود تا به جایگاه واقعی خود برسد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان زیربنای تربیت دانش‌آموز در نظام آموزشی کشور است، گفت: دانشگاه باید استقلال خود را حفظ کرده و با شأن و منزلت دانشگاهی جلو برود، نباید با برخی نگرش‌های سیاسی و جناحی دانشگاه را از رسالت اصلی و خطیر خود دور کرد.

همچنین ضیاءالله اعزازی، رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در سخنانی، اظهار داشت: اگر به عنوان مجموعه فرهنگیان، خودمان به خودمان احترام نگذاریم، نباید انتظار احترام از دیگران داشته باشیم، اعتقاد دارم مسؤولان و مردم اراده کنند، مشکلات حل خواهد شد.

وی افزود: این همه در کشور دم از ارز و سکه و نرخ دولتی می‌زنند و همه خود را درگیر آن کرده‌اند، اما کسی به فکر نیروی انسانی، دانش‌آموز و مسائل فرهنگی نیست. موضوع سکه، ارز و نوسانات جزو دغدغه‌های خود مجلس و قوای سه گانه هم است، ولی از دیگر مسائل غافل مانده‌ایم./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات