۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۵۷۷۸۹۱
فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا:

شرایط سخت تحریم‌ها فرصتی برای خودکفایی است

سردار عبداللهی در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر همدلی و همراهی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در کشور، گفت: شرایط سخت تحریم‌ها فرصتی برای خودکفایی است.
سردار عبادالله عبداللهی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار عبادالله عبداللهی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در جریان بازدید از پروژه‌های در حال اجرای قرارگاه در تبریز؛ به دیدار استاندار آذربایجان‌شرقی و دیگر مسؤولان استانی رفت و با تأکید بر همت عالی سپاه در عرصه‌های سازندگی اظهار داشت: عمران و آبادانی ایران اسلامی را وظیفه خود می دانیم.

وی ادامه داد: ورود قرارگاه خاتم الانبیاء به عرصه عمران و آبادانی کشور پس از پایان جنگ تحمیلی آغاز شد و امروز هر کجایی که نیاز مردم باشد، به عنوان یک وظیفه انقلاب ورود خواهیم کرد، در همین شرایط سخت امروز که کشور با آن مواجه است با تمام توان پروژه های مهمی را در سراسر کشور اجرا می کنیم.

سردار عبداللهی تصریح کرد: در شرایطی که شاهد تحریم‌های ظالمانه آمریکا و لگدزنی ترامپ دیوانه به توافق بین‌المللی برجام هستیم، فرصتی دوباره پیش آمده تا با بهره مندی از ظرفیت‌های موجود در داخل کشور به سمت خودکفایی حرکت کنیم، لازمه این امر همدلی و همراهی همه مردم و مسؤولان است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ادامه داد: از زمانی که تحریم‌ها شروع شد، بسیاری از کارهای که در اختیار کشورها و شرکت های بزرگ خارجی بود، به دست خود مردم و قرارگاه خاتم اجرا شده است، نمونه مهم و بارز این مسأله را در اجرای فازهای مختلف پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس شاهد هستیم.

وی با بیان این‌که 200 هزار نفر در پروژه های مختلف قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در سراسر کشور مشغول به کار هستند، گفت: نیازمند همدلی و همراهی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در کشور هستیم، نیروی انسانی متخصص مهم‌ترین ظرفیت موجود در کشور است که باید قدرشناس آن باشیم.

سردار عبداللهی با بیان این‌که هم اکنون 20 پروژه بزرگ و مهم در استان آذربایجان‌شرقی به همت قرارگاه خاتم اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: 5 هزار نفر به صورت مستقیم و 12 هزار نفر به صورت غیرمستقیم و بیش از 1200 دستگاه ماشین آلات در این پروژه ها فعال است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء پروژه خط دوم انتقال آب زرینه رود به تبریز، احداث بیمارستان هزار تختخوابی تبریز، کنسانتره مس سونگون، خط دوم متروی تبریز، راه‌آهن و آزادراه مراغه -هشترود، سدسازی و ... را از جمله پروژه های مهم قرارگاه در منطقه دانست و گفت: درست است مشکلاتی در داخل کشور وجود دارد، اما همه مربوط به داخل کشور است و اعتقاد دارم باید طوری مدیریت کنیم که دشمنان توان هیچ اقدامی را نداشته باشند./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات