۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۵۷۷۸۸۴
حسن بیگی در گفت‌وگو با رسا هشدار داد؛

تصویب FATF چراغ سبز وادادگان به آمریکا برای تسلط بر ایران| بعید است FATF در مجلس تصویب شود

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه تصویب FATF چراغ سبز عناصران داخلی برای تسلط آمریکا بر ایران است، گفت: برخی چهار دهه بر خلاف خواسته ملت حرکت کرده و همواره تلاش دارند آمریکا را بر کشور مسلط کنند.
حسن بیگی

ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره این که آیا  لایحه Fatf  در مجلس شورای اسلامی تصویب می شود یا خیر، گفت: Fatf یکی از معاهدات استعماری است و استکبار جهانی از این طریق می‌خواهد کشورها را کنترل کرده و به بخش مالی و اقتصادی آنان سلطه داشته باشد.

وی افزود: به جهت این که جمهوری اسلامی یک کشور مستقل است و همواره با زیاده خواهی‌ها و ظلم و ستم استکبار جهانی نسبت به کشورها مخالف بوده و مبارزه کرده است، از روز اول به طور کامل عضو Fatf نشد و تنها در بخشی از موارد بندهای این لایحه را که به نفع جمهوری اسلامی بود پذیرفت و عضو شد.

حسن بیگی ادامه داد: اما ایران لوایح چهارگانه که شامل cft، کنوانسیون، پولشویی و همچنین تامین اعتبارات مالی تروریست می‌شود را قبول ندارد و دلیل آن نیز این است که بزرگ‌ترین تروریست در دنیا اسرائیل و بعد از آن سازمان سیا است که گروه‌های گوناگونی علیه ملت ایران تشکیل داده‌اند و همه آنها از سوی آمریکا هدایت می‌شوند تا کشور ایران را به سلطه خود دربیاورد.

برخی نمایندگان همواره تلاش کردند تا آمریکا بر ملت تسلط یابد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی دو دیدگاه حاکم است، گفت: یک دیدگاه همواره یک جانبه‌نگر بوده و با کمال تاسف خلاف مسیر خواسته ملت حرکت می‌کنند و در این چهار دهه همواره تلاش کردند تا مجدد آمریکایی‌ها بر ملت تسلط یابد.

وی درباره نگاه دوم موجود در مجلس عنوان کرد: تعداد دیگری از نمایندگان معتقد هستند که جمهوری اسلامی کشوری مستقل است و در حال حاضر در شرایط بسیار خوبی در سطح بین المللی قرار دارد و توانسته آمریکا را به زانو دربیاورد به حدی که نتواند به جمهوری اسلامی و ملت ایران تعرضی داشته باشد؛ لذا هر معاهده، قرارداد و تفاهم‌نامه‌ای که بخواهد دست آمریکایی‌ها را باز بگذارد برای اینکه دو مرتبه بر کشور ایران مسلط شوند و به این واسطه مملکت را استثمار کنند و ملت ایران را تحت سلطه قرار دهند، را قبول ندارند.

حسن بیگی با اشاره به اینکه ترامپ به هیچ معاهده بین المللی پایبند نیست و نخواهد بود، ابراز کرد: در مقطعی که ترامپ که ریاست جمهور آمریکا را برعهده داشته نشان داده که به تمام معاهدات بین المللی مانند آب و هوا، محیط زیست و معاهدات دیگر مانند خروج او از برجام پایبند نیست؛ بنابراین ایران کشوری نیست که با تحمیل تحریم‌های جدید و فشارهای اقتصادی از سوی آمریکا بخواهد با او مدار کرده و تسلیم او شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دلیل موافقت برخی نمایندگان با تصویب لایحه Fatf را ترس دانست و گفت: عده‌ای که موافق این موضوع هستند متاسفانه از آمریکا می‌ترسند و از آنان وحشت دارند از این رو اعتقادشان بر این است که اگر این معاهده را امضا نکنیم فشار اقتصادی بیشتر می‌شود در صورتی که ما اعتقادمان بر این است که آمریکا آخرین زورهای خودش را می‌زند و آخرین تلاش‌هایی است که انجام می‌دهد و به نتیجه هم نمی‌رسد.

بعید است fatf در مجلس تصویب شود

وی افزود: در حال حاضر آمریکا در منطقه و در سطح بین المللی منزوی شده و اختلافات در کاخ سفید به شدت افزایش یافته و تعداد بسیاری از وزرا، مشاوران، مدیران و همکاران آقای ترامپ، او را رها کردند برهمین اساس در چنین شرایطی مصلحت نیست این لایحه تصویب شود. مگر این که در موضوعی رهبر معظم انقلاب بخواهند عنایتی داشته باشند و یا اینکه براساس مصلحت نظام جمهوری اسلامی تصمیمی بگیرند که ما نیز مطیع اوامر ایشان هستیم در غیر این صورت تحت هیچ شرایطی موافق تصویب این لایحه نیستیم و کسانی که این مساله را مطرح می‌کنند از ناحیه خودشان حرف می‌زنند.

حسن بیگی ادامه داد: هر دو گروه از نمایندگان کار خودشان را انجام می‌دهند ولی به نظر می‌رسد بعید است fatf در مجلس تصویب شود زیرا نمایندگانی هستند که تحت هیچ شرایطی حاضر نخواهند بود جمهوری اسلامی زیر سلطه آمریکا قرار بگیرد.

عناصر داخلی که مایه امیدواری دشمن هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اتحاد و یکپارچگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را مهمترین عامل پیروزی ایران در برابر توطئه آمریکا دانست و گفت: برخی آقایان که در مجلس شورای اسلامی هستند علاوه بر ترس، چراغ سبز نیز به آمریکا نشان می‌دهند تا آمریکا فشار بیشتری به ملت وارد کند قبل از انقلاب نیز عده‌ای چنین بودند و به خاطر همین دشمن حریص شده و تصور می‌کند می‌تواند کاری علیه انقلاب انجام دهد؛ بنابراین اتحاد و انسجام نمایندگان تنها راه پیروزی در برابر آمریکا است.

وی در ادامه با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: کشورهای بسیاری مانند اروپاییان، روسیه، چین و حتی مشاوران ترامپ این خروج آمریکا از برجام را کاری زشت و ناپسند بیان کردند اما متاسفانه شاهد هستیم همین عناصر داخلی گاهی اوقات موافق مواضع آقای ترامپ حرکت می‌کنند و حرف‌هایی می‌زنند و مصاحبه‌هایی می‌کنند که باعث امیدواری دشمن می‌شود.

حسن بیگی ادامه داد: همین امیدواری‌ها باعث شده که آمریکا فکر کند می‌تواند برگردد از این رو آقای ترامپ نیز همیشه به مخالفان خود همین آدرس‌ها را می‌دهد که ببینید در ایران آشوب شده و عده‌ای با حضور در خیابان‌ها و دادن مصاحبه با نظام و حاکمیت ایران مخالف هستند؛ اما در این 40 سال ما دیدیم که همیشه آمریکایی‌ها فریب خوردند و این عناصر قلیل هرگز نتوانستند بر اراده ملت ایران غالب شوند و بخواهند تصمیم گیری کنند.

برخی سرسپردگان داخلی آمریکا را قبله خود می‎دانند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه ما می‌توانیم قوانین و مقررات خاص خودمان را داشته باشیم، گفت: معظم له تاکید فرمودند مجلس شورای اسلامی باید قوانین خاص خودش را داشته باشد؛ متاسفانه آنان که سرسپرده هستند و تصور می‌کنند آمریکا هنوز قدرت منطقه است و جهان تک قطبی است و آمریکا را قبله خود قرار داده‌اند چنین عملیات و جنگ روانی را با مصاحبه‌ها و گفت‌وگو‌هایشان به راه می‌اندازند.

وی تصویب معاهده fatf را در مجلس بعید دانست و اظهار داشت: ما تجربه بسیار تلخی در موضوع برجام داشتیم و اگر در موضوع برجام نظام و مجلس محکم می‌ایستادند به طور قطع شرایط سخت را به راحتی پشت سر می‌گذاشتیم.

حسن بیگی در پایان خاطرنشان کرد: ما هر از گاهی یک سلسله فشارهایی را از ناحیه دشمن تحمل کرده‌ایم اما متاسفانه هیچگاه در برابر او محکم نایستاده‌ایم که به پیروزی برسیم زیرا افرادی با سنگ اندازی مانع پیروزی می‌شوند و مساله ارز یکی از آنها است و این امور نشان می‌دهد زمینه نفوذ در کشور بسیار فعال است./813/ت۳۰۱/ق

ارسال نظرات