۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۵۷۷۸۷۵
دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان مطرح کرد؛

ضرورت همکاری بیشتر حوزه و دانشگاه برای حل مشکلات فرهنگی و سیاسی

مهدی پور با اشاره به پررنگ شدن جریان لیبرال و مارکسیسم در دانشگاه ها بر ضرورت همکاری بیشتر حوزه و دانشگاه برای حل مشکلات فرهنگی و سیاسی تأکید کرد.
وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد امین مهدی پور دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به همراه اعضای این اتحادیه ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در این دیدار اظهار داشت: این اتحادیه با بیش از 75 دفتر دانشگاهی در 27 استان کشور به عنوان بزرگترین و یکی از تأثیرگذار ترین مجموعه های دانشجویی کشور است که از سال 1368 با بهره گیری از اندیشه های شهید مطهری و شهید بهشتی به عنوان مبانی فکری و تشکیلاتی و اندیشه های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به عنوان مبانی سیاسی و عقیدتی مبنای کار خود قرار داد است.

وی تبدیل شدن به عمده بازوی مشورتی دانشجوی رهبری، پیشرو بودن در وحدت حوزه و دانشگاه، پیشرو بودن در نهضت تولید و تربیت نیروهای مؤمن و متخصص در سطح تراز انقلاب اسلامی در ایران و جهان را برخی از اهداف و چشم اندازهای این اتحادیه عنوان کرد.

مهدی پور تصریح کرد: رعایت تعادل و عقلانیت در اعلام مواضع، عدالت و انصاف در انتقاد و پرهیز از افراط و تفریط از جمله شاخصه های فعالیت های سیاسی بزرگترین اتحادیه دانشجویی کشور است؛ البته ثبات فکری و سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان در طول سالیان متمادی و همچنین صحت و دقت این جهت گیری ها نشان دهنده استحکام این تشکل بوده و مقوله ای است که رهبر معظم انقلاب نیز چندین بار به آن تأکید کرده اند.

وی با بیان این که اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان جایگاه مرجعیت و ولایت فقیه را اصلی ترین شجره دین مبین اسلام می داند و به اسلام فقاهتی تأکید و ایمان دارد، گفت: این جریان اگر هم نقدهای جدی به حوزه دارد، اما راه حل آن را از مسیر مراجع تقلید انقلابی و با بصیرت می داند و همواره به ارتباط مستمر با جریان اصیل حوزه و مراجع انقلابی به خود بالیده است.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: با گذشت زمان دیگر آن ارتباط مستقیم حوزویان با مردم و جوانان که در ابتدای انقلابی اسلامی شاهد آن بودیم مشاهده نمی شود، و از طرفی حوزه باید پاسخگوی مسائل روز کسب و کار و فرهنگ و اجتماع و اقتصاد سیاست باشد، در حالی که امروز صدای حوزه در میان همهمه رسانه های داخل و خارج و نسخه های رنگ و لعاب دار غربی گم می شود.

وی با تأکید بر این که حوزه باید مرجع تجویز کننده نسخه های اسلامی در تمامی امور زندگانی در جامعه اسلامی ما باشد، گفت: از جانب دیگر مردم هم انتظار دارند که در مواقعی که در تنگنا قرار دارند، مراجع عالی قدر ورود پیدا کرده و اعلام مواضع کنند، همچنین احکام ثانویه ای که مردم از مراجع عالی قدر، در برهه های حساس به یاد دارند نیز می تواند ادامه داشته و گاهی دردی را تسکین یا درمان کند.

مهدی پور اضافه کرد: در آشفته بازار اخیر ارز، سکه، خودرو و کالاهای اساسی مردم، نقش حوزه و علما در کنترل شرایط به نفع حکومت اسلامی کمرنگ است در حالی که در انتظار بیش از این می رود، چراکه همراهی و ارتباط دانشجویی مؤمن و متعهد در دهه 50 با مرجعیت عالی شیعه و شاگردان ایشان در حوزه با دانشگاه و دانشگاهیان موجب ثمرات عظیمی چون انقلاب اسلامی شد.

وی تصریح کرد: حال برای دانشجویان ارزشی در میان نسل های فعلی دانشگاهیان جای سؤال است که حلقه گمشده بین مرجعیت و حوزه با دانشگاه و دانشجویان مسلمان و متعد را کجا می دانید؟ چراکه باید بدانیم وضعیت فرهنگی و سیاسی در دانشگاه ها مناسب نیست.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پایان با بیان این که توپ خانه جریان لیبرال در دانشگاه غوغا می کند، تأکید کرد: امروز جریان مارکسیسم در دانشگاه تهران شروع شده و مجموعه های فمینیسمی داعیه دار حقوق زنان در دانشگاه ها و جامعه شده اند که به نظر می رسد با همکاری حوزه و دانشگاه بتوانیم کمی از بار این مشکلات کم کنیم./1330/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات