۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۷۷۸۵۳
از سوی مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه؛

شماره دوم خبرنامه رصد جنگ اقتصادی منتشر شد

شماره دوم خبرنامه رصد جنگ اقتصادی از سوی مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه منتشر شد.
خبرنامه رصد جنگ اقتصادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره دوم خبرنامه رصد جنگ اقتصادی از سوی مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه منتشر شد.

بر اساس این گزارش، «رصد جنگ اقتصادی در یک نگاه»، «فضای کلی اقتصاد کشور»، «خطرهای پیش رو در جنگ اقتصادی»، «فرصت های پیش رو در جنگ اقتصادی»، «رصد تحرکات جبهه دشمن» و «رصد اقدامات جبهه خودی» سرفصل های این خبرنامه را تشکیل می دهند.

در سرفصل های یادشده مطالبی همچون تحولات بازار ارز، تحولات بازار طلا، خطر هجوم مردم به بازار کالاهای اساسی = خودتحریمی، ماجرای FATF و لوایح مربوطه، روشنگری درباره FATF، مقام معظم رهبری: مذاکره نخواهیم کرد جنگی نخواهد شد، پیشنهاد ترامپ برای ملاقات بدون پیش شرط با رییس جمهور ایران، ناهماهنگی در پاسخ به درخواست ترامپ، نامه 38 اقتصادداد به رییس جمهور که مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت و بیانیه 50 نفر از اقتصاددانان وفادار به انقلاب اسلامی، به چشم می خورد.

در بخشی از این خبرنامه با عنوان همکاری با FATF مشکل بانکی ایران را حل نمی کند، می خوانیم:

عامل اصلی مشکلات بانکی ساختار تحریم های ثانویه آمریکا است که ریسک همکاری با ایران را به خصوص پس از خروج آمریکا از برجام بالا می برد و بانک ها شرکت به دلیل ترس از جریمه های ناشی از تحریم، قطع رابطه را بر همکاری با ایران ترجیح می دهند؛ این مسأله با عضویت ایران در کنوانسیون های درخواستی FATF و اجرای دستورات این کارگروه رفع شدنی نیست.

در این خبرنامه سعی شده است تا افزون بر هشدار و روشنگری نسبت به طرح های مرموزانه دشمن، راهکارهایی برای برون رفت از مشکلات فعلی اقتصادی ارائه داده شود.

جهت مشاهده و دانلود این خبرنامه اینجا کلیک کنید./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات