۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۷۷۸۳۸
استاد حوزه و دانشگاه:

بی معرفتی و جهل سبب قرار گرفتن انسان در مقابل ولی خدا می‌ شود

حجت الاسلام رزاقی با بیان این که بی معرفتی و جهل انسان ها خیلی از اوقات سبب قرار گرفتن در مقابل ولی خدا می‌ شود، گفت: چطور می‌ شود که زمین و آسمان ها امام حسین(ع) را می‌ شناسند ولی افرادی که خود را امت پیامبر می‌ دانستند در ماه حرام ایشان را به شهادت رساندند.
عزیزالله رزاقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عزیز الله رزاقی استاد حوزه و دانشگاه پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری دفتر حضرت آیت الله نوری‌همدانی با اشاره به نقش و جایگاه ولی در نظام تکوین عالم، اظهار داشت: هم حدوث و هم بقای عالم رهین وجود ولی و حجت پروردگار است، چراکه در روایات می‌ خوانیم آغاز و پایان نظام هستی با معصومان است.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) خطاب به امیرالمؤمنین(ع) فرمود: «من اولین موجود بودم که خداوند از من موجودی برتر ندارد و بعد از من تو ایجاد شدی و به برکت وجود تو همه عالم ایجاد شد» که این حدیث جایگاه ویژه ولی را نشان می‌ دهد و از نظر عنصر غایی نیز حجج الهی تأثیر ویژه دارند.

حجت الاسلام رزاقی با بیان این که هدف خلقت انسان عبودیت است، ابراز داشت: در روایت داریم که برترین عبادت های دنیا، محبت اهل بیت(ع) است به همین جهت نشان می‌ دهد اهل بیت(ع) طاهرین هدف خلقت هستند، از این رو همه امت باید خود را به این ذوات نورانی نزدیک کرده و تلاش کند شبیه به آنها شود.

وی تصریح کرد: شکل و شعار ظاهری ما باید مانند اهل بیت(ع) پیامبر باشد و از نظر علت مادی نیز در کلام پیامبر می‌ خوانیم: «خداوند نور وجود فاطمه(س) را شکافت و از آن نور نظام هستی را ایجاد کرد»، بنابراین خمیر مایه عالم وجود از حضرت فاطمه زهرا(س) بود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اگر تداوم امامت در اهل بیت(ع) نبود، نبوت بی اثر می‌ ماند، ابراز کرد: اگر وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) و اهل بیت(ع) و به طور ویژه امام زمان(عج) نباشند مسیر خدایی شدن نا تمام می‌ ماند به همین جهت بود که حضرت زهرا(س) برای تداوم این مسیر حاضر شد جان خود را فدا کند.

وی ابراز داشت: امیرمؤمنان(ع) فرمود: «با پیامبر بیرون مکه قدم می‌ زدیم به هر سنگ و درخت و شیئی می‌ رسیدیم بر ما سلام می‌ کرد»، می‌ بینید حتی اشیاء و درختان هم به اهل بیت(ع) و جایگاه آنها معرفت دارند و نظام تکوین به ولی خدا تعظیم می‌ کند که درحیات و بعد از شهادت آنها وجود دارد.

حجت الاسلام رزاقی با بیان این که بی معرفتی و جهل انسان ها خیلی از اوقات سبب قرار گرفتن در مقابل ولی خدا می‌ شود، ابراز داشت: چطور می‌ شود که زمین و آسمان ها امام حسین(ع) را می‌ شناسند ولی افرادی که خود را امت پیامبر می‌ دانستند در ماه حرام ایشان را به شهادت می‌ رسانند.

وی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) بارها به جایگاه اهل بیت(ع) خود اشاره کردند و همه مردم از این مسأله خبر داشتند ولی چه می‌ شود که دنیا سبب می‌ شود مردمی با انوار الهی این چنین برخورد کنند؛ این خطر در کمین ما نیز هست که باید از آن درس بگیریم./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات