۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۷۷۸۱۶
امام جمعه فردوس:

امام حسین حق حیات بر تمام مسلمانان دارد

امام جمعه فردوس با بیان اینکه هر مسلمانی در وفات امامان خود سیاه‌پوش و در تولد آن‌ها شاد است، گفت: امام حسین(ع) حق حیات بر تمام مسلمانان دارد و ایشان طاغوت و کفر را نابود و دین را احیا کردند.
بابایی

حجت الاسلام محمدرضا بابایی، امام جمعه فردوس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، اظهار داشت: امام راحل به عزاداری سنتی سفارش کردند و امروز نیز بسیاری از هیأت‌های مذهبی این عزاداری را اجرا می‌کنند.

وی گفت: عزاداری‌ها باید سنتی باشند اما انتظار این است که جوانان با جذب به هیأت با قیام عاشورایی حسین(ع) آشنا شوند و از این ماه حداکثر استفاده را کنند.

امام جمعه فردوس با بیان اینکه حفظ نظام اسلامی که از اوجب واجبات است و باید در ایام محرم مورد دقت قرار بگیرد، افزود: امام حسین(ع) به دلیل حکومت اسلامی مصیبت‌ها را تحمل کرد.

حجت الاسلام بابایی تصریح کرد: معروفی که در آن زمان ترک شده بود، حکومت اسلامی و نام اسلام بود که حسین(ع) برای تشکیل این حکومت قیام کردند.

وی به فلسفه پوشیدن لباس سیاه در ماه محرم اشاره کرد و ادامه داد: هر انسانی اگر در میان ارحام خود کسی را از دست بدهد مدتی لباس سیاه می‌پوشد و از عطر استفاده نمی‌کند.

امام جمعه فردوس خاطرنشان کرد: بنابراین امام حسین(ع) نیز حق حیات بر گردن ما دارند و اگر ایشان نبودند امروز دین هم نداشتیم از این رو ایجاب می‌کند که لباس سیاه بپوشیم و لباس را طوری انتخاب کنیم که شادی در آن نباشد.

حجت الاسلام بابایی اظهار کرد: لباس سیاه در ایام ماه محرم مطلوب است چرا که خود نشان از حزن دارد؛ ما ائمه اطهار(ع) را نور واحد می‌دانیم و هیچ تفاوتی بین ائمه اطهار(ع) نیست و در حزن آن‌ها محزون هستیم.

وی با بیان اینکه هر مسلمانی در وفات امامان خود سیاه‌پوش و در تولد آن‌ها شاد است، افزود: امام حسین(ع) حق حیات بر تمام مسلمانان دارد و ایشان طاغوت و کفر را نابود و دین را احیا کردند./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات