۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۵۷۷۸۱۴
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی:

دشمنان کینه توز انقلاب هیچگاه دست از دشمنی بر نمی دارند

عضو جامعه مدرسین گفت: آموزه امام حسین(ع) این است که دشمن کینه توز هیچگاه دوست نخواهد شد، نکند که انسان فریب بخورد و دشمن را دوست خود بشمارد.
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جمعه شب در مراسم عزاداری دهه اول حسینیه شهدای قم با اشاره به آسیب های دنیا زدگی گفت: نباید غفلت کنیم و به دنیا دلبستگی داشته باشیم چرا که سبب سقوط انسان می شود.

وی افزود: اگر کسی دلبستگی نداشته باشد می تواند سعادتمند شوند و با ابزارهای گوناگون مانند پول کار خیر انجام دهد اما اگر اینچنین نباشد انسان در آخرت حسرت می خورد

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که رفیق بد انسان را از سعادت باز می دارد، اظهار داشت: انسان باید در انتخاب رفیق برای خود دقت کند چرا که می تواند سبب بازداشتن انسان از یاد خدا شود و رفیق بد می تواند انسان را از مسیر حق بازگرداند.

وی هرچه  که منشأ توبه و یادآوری انسان باشد را ذکر الهی دانست و ادامه داد: شیطان انسان را پست و ذلیل می کند، عجیب است که گوش به حرف شیطان می دهیم اما به حرف رحمان توجه نمی کنیم، جوانان باید مراقب حسرت های آخرت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی ابراز داشت: ابزارهای روز و علم بد نیست اما می بینیم که با جوانان جامعه چه کرده و سبب غفلت آنان شده است، شیطان با تمام توان وسایل اغوا و انحراف خود را ایجاد و تمام لشکر خود را بسیج کرده است.

وی عنوان کرد: ایام عاشورا فرصت خوبی است که انسان به عشق امام حسین(ع) در مجالس حسینی شرکت می کند و می تواند زمینه حسینی شدن خود را فراهم کند، اگر انسان با فکر و بصیرت اقدام کند گرفتار نخواهد شد، یکی از دلایل آمار بالای طلاق در جامعه  احساسی عمل کردن در ازدواج ها است که  افراد جوانب را نمی سنجد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در همه جا دام های شیطان وجود دارد و باید مراقب باشیم، یاد خدا و پیروزی از اهل بیت(ع) و  در زمان فعلی تبعیت از ولی فقیه انسان را نجات می دهد و الا در بلوای پر آشوب دنیا نمی توان نجات پیدا کرد.

وی اضافه کرد: در دنیای امروز گاهی صبح فردی اعتقاد دارد و شب بی اعتقاد و منحرف می شود، جوانانی که امروز با وجود تبلیغات سنگین دشمن پای دین و انقلاب هستند مجاهد به شمار می روند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که ملت ایران در جهان استثنا است، گفت: مردم  ۴۰ سال مشکلات را تحمل کرد و امروز فشار بسیاری بر آنها وجود دارد اما مردانه ایستاده اند؛ آموزه امام حسین(ع) این است که دشمن کینه توز هیچگاه دوست نخواهد شد، نکند که انسان فریب بخورد و دشمن را دوست خود بشمارد.

وی با اشاره به اوضاع منطقه افزود: امروز در یمن، فلسطین و کشورهای امت اسلامی جوانان و کودکان بیگناه زیادی کشته می شوند اما ما به برکت انقلاب و خون شهدا امنیت و آرامش داریم./1323/

ارسال نظرات